Η Αναρχική Ομοσπονδία Ουρουγουάης (FAU) έχει δώσει πολλά στην ιστορία των ελευθεριακών ρευμάτων στη Λατινική Αμερική, ιδίως την αντίληψή της για τη ειδική αναρχική και επαναστατική οργάνωση, την έκκλησή της για μια θεωρητική σύνθεση της ελευθεριακής θεωρίας, για μια ενημέρωση του αναρχισμού, με τις νέες κοινωνικο-ιστορικές πραγματικότητες και τις συνθήκες της εποχής της, την πρότασή της για την αλληλεπίδραση των διαφόρων οργανωτικών στοιχείων για την ενίσχυση του προλεταριακού πόλου της ταξικής πάλης και τις σημαντικές αγωνιστικές της προσπάθειες που επανατοποθέτησαν την α-κρατική επιλογή ως αποτελεσματικής επαναστατικής πιθανότητας στην Ουρουγουάη και την Ήπειρο.
Η FAU δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 1956, μετά από μια μακρά διαδικασία προσέγγισης μεταξύ των ελευθεριακών οργανώσεων και των ατόμων που δρούσαν στο φοιτητικό και εργατικό κίνημα και άλλους τομείς. Θεωρήθηκε κληρονόμος της παράδοσης που ξεκίνησε ο Μπακούνιν στο κίνημα της Α’ Διεθνούς, της οργανωτικής αντίληψης του Μαλατέστα, της ταξικής αντίληψης του αναρχοσυνδικαλισμού και της πρακτικής εφαρμογής της άμεσης δράσης. Ήδη στη δεκαετία του ’60 -την εποχή της χολέρας, σύμφωνα με τον Daniel Barret- η οργάνωση κατευθυνόταν προς τη δημιουργία μιας επαναστατικής οργάνωσης βαθιά ριζωμένης στην ταξική πάλη.
Έτσι η FAU θα δημιουργήσει, σε συνεργασία με άλλες δυνάμεις, το 1968, ένα μαχητικό μαζικό μέτωπο που ονομάστηκε ROE (Αντίσταση Φοιτητών Εργατών), ενισχύοντας από το 1966 την εμφάνιση μιας μαχητικής τάσης στον συνδικαλιστικό τομέα, με τη συμμετοχή των συντεχνιών των εργατών στην ψυκτική βιομηχανία, στον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, στους γραφίστες και τους τραπεζοϋπάλληλους, κυρίως.
Επίσης, η FAU προώθησε τη σύγκληση του Λαϊκού Συνεδρίου, το οποίο ώθησε στην κατάρτιση ενός κοινού πανεθνικού σχεδίου αγώνα και στη δημιουργία της Εθνικής Συνέλευσης Εργαζομένων (CNT). Ομοίως, θα έχει εξέχουσα συμμετοχή στο συνεταιριστικό και το κίνημα των γειτονιών, μέσω φορέων όπως το Ateneo Cerro-Teja, αναπτύσσοντας μια ισχυρή πολιτική δράση χρησιμοποιώντας εφημερίδες, ενημερωτικά δελτία και περιοδικά όπως οι “Lucha Libertaria” (“Ελευθεριακός Αγώνας”, “Rojo y Negro” (“Κόκκινο και Μαύρο”) μεταξύ άλλων.
Ωστόσο, μια πτυχή της δράσης αυτής αποκτά ιδιαίτερη σημασία κατά την εκτίμηση της συμβολής της FAU στο κομμουνιστικό ελευθεριακό ρεύμα: η ένοπλη δραστηριότητά της. Πρώιμος θαυμαστής της Κουβανικής Επανάστασης, η FAU συμμετείχε, έχοντας βέβεια, μια κριτική άποψη για την Κούβα, στον Οργανισμό Αλληλεγγύης της Λατινικής Αμερικής (OLAS) και αργότερα προχώρησε σε απαλλοτριώσεις και άλλες ανάλογες δράσεις. Όλο αυτό θα οδηγήσει από το 1967 -δηλαδή κατά τη διάρκεια της παρανομίας της υπό πλήρη συνταγματική δικτατορία της κυβέρνησης Bordaberry- έως το 1971, στη δημιουργία της Λαϊκής Επαναστατικής Οργάνωσης 33 (OPR-33). Μεταξύ άλλων ενεργειών, που έμειναν στην ιστορία, ήταν η κλοπή μιας κρατικής σημαίας, μια από τις πρώτες και πιο εντυπωσιακές συμβολικές δράσεις ανάκτησης που πραγματοποιήθηκε από αντάρτικο πόλεων σε αυτήν την ήπειρο.
*Πηγή: Presentation Session No. 10. The Anarchist Movement, The FAU and Specification
Σχετικός σύνδεσμος: https://grupovialibre.org/.../ponencia-sesion-n-10-el.../
Απόδοση: Ούτε Θεός-Ούτε Αφέντης.
Amo Voli
Κείμενο που αποπειράται να κωδικοποιήσει συνήθεις εξουσιαστικές συμπεριφορές στις διαδικασίες και τα στέκια του αντιεξουσιαστικού χώρου, τις αντικειμενικές συνθήκες που διευκολύνουν την ανάπτυξη και ανοχή αυτών των συμπεριφορών, καθώς και πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης.
Ο Κάμαρα Φρέιρα ή «Τολέδο», το νούμερο δύο στην ένοπλη επαναστατική Εθνικοαπελευθερωτική Δράση στη Βραζιλία της δικτατορίας του 1964]... είχε άσπρα μαλλιά κομμένα με την ψιλή, τετράγωνο πρόσωπο, καλοσυνάτο, είχε την ικανότητα να ακούει με ενθουσιασμό το πιο κοινότοπο σχόλιο του συνομιλητή του, ακριβώς το αντίθετο από τη στερεότυπη εικόνα του ακραίου επαναστάτη που είναι πάντα συνοφρυωμένος, ξεροκέφαλος, ακλόνητος στην παντοδυναμία των ιδεών του και...
Σε αυτό το σημείωμα θα προσπαθήσω να υπερασπιστώ την άποψη ότι δύο κοινωνικοί ρόλοι – με μεγάλη συχνότητα εμφάνισης στις πολιτικές και κοινωνικές μας σχέσεις – αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονται να είναι εξ ορισμού αντιθετικοί μεταξύ τους, στην πραγματικότητα επιτελούν κάποιες κοινές λειτουργίες, ικανοποιούν παρόμοιες συλλογικές ανάγκες. Και αυτό θα προσπαθήσω να το κάνω αποφεύγοντας την εύκολη συζήτηση για αυτά τα θέματα.
Η εύκολη συζήτηση
Η εύκολη συζήτηση αντιμετωπίζει την περίπτωση του Ηγέτη με καταγγελτικό τρόπο προς το πρόσωπό του, δίνει έμφαση στα προνόμια του και στο πόσο κακός είναι ο ίδιος. Στην περίπτωση του Αποδιοπομπαίου Τράγου εστιάζει...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018