Ήδη, στο αυτοπαρουσιαστικό μας κείμενο το Γενάρη του 2019 γράφουμε πως συγκροτηθήκαμε χωρίς μια ισχυρή θεωρητική βάση αλλά «έχοντας, επίσης, στο μυαλό μας και τις συνθήκες που διώχνουν τους ανθρώπους από τους αγώνες και τα συλλογικά σχήματα – γεγονός που έχει γίνει ρουτίνα.» Η ασυνέπεια στις αξιακές αρχές και τα προτάγματά μας, οι κυριαρχικές πρακτικές εντός των κοινοτήτων, η κοινωνική και ψυχική εξόντωση των συνοδοιπόρων μας δεν έχει αντιμετωπιστεί συνολικά και συλλογικά. Ως Υπόγειος Ιλισός έχουμε επιλέξει τη θέση της μη ουδετερότητας σε αυτές τις περιπτώσεις. Είναι απόφασή μας να μην σιωπήσουμε για όσα έχουν γίνει. Έχοντας ως πεδίο αναφοράς τις ανατολικές γειτονιές της Αθήνας, εδώ και καιρό συζητάμε στο εσωτερικό μας περιστατικά ενδοκινηματικών συγκρούσεων και εξουσιαστικών πρακτικών, τα οποία έχουν οδηγήσει στην εξόντωση των λιγότερο ισχυρών συντροφισσών και συντρόφων.
Έτσι, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το ζήτημα στη σταθερή δομή αυτομόρφωσης που έχουμε φτιάξει, το Υπόγειο Σχολείο, καλώντας και άλλες συντρόφισσες και συντρόφους που ενδιαφέρονται για το θέμα. Και το κάναμε από τη σκοπιά της ανάγκης για δικαιοσύνη. Τι σημαίνει τελικά δικαιοσύνη για τον αγωνιζόμενο κόσμο, πως έχει ασκηθεί από την μεριά μας έως τώρα και πως θα μπορούσε να ασκείται; Από την θέση που αγωνιζόμαστε, τι θεωρούμε δίκαιο, τι άδικο, με ποια κριτήρια και πως τα εφαρμόζουμε αυτά στις κοινότητες μας. Αυτό για εμάς δεν είναι ένα θεωρητικό, αφηρημένο ή φιλοσοφικό ερώτημα. Αντιθέτως είναι η θέση που παίρνουμε, ο τρόπος και το κριτήριο, που εμείς θα συμπράξουμε με τους συντρόφους και τις συντρόφισσες μας. Πολύ περισσότερο είναι ένα ακόμα θεμέλιο στις κοινότητες που φτιάχνουμε στο εδώ και τώρα. Οργανώσαμε τη δουλειά με σκοπό να απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα:
1. Πώς έχουν αντιμετωπίσει το ζήτημα της δικαιοσύνης άλλες κοινότητες (ριζοσπαστικά κινήματα, αντάρτικα ή κοινότητες εκτός αστικής δικαιοσύνης).
2. Πώς και πότε αποκλείουμε ένα άτομο από μια κοινότητα και τι σημαίνει αυτός ο αποκλεισμός πολιτικά για εμάς.
3. Τι σχέση έχει η δικαιοσύνη που θέλει να αποδώσει το άτομο που έχει αδικηθεί σε σχέση με την απόφαση της κοινότητας.
4. Τι προτείνουμε εμείς;
Φυσικά, η συζήτηση και η συμμετοχή πολλών διαφορετικών μυαλών δεν θα μπορούσε να αποτυπωθεί και να περιοριστεί μόνο σε αυτά. Αυτή η συζήτηση θα ήταν αδύνατη χωρίς τη συνεισφορά των ανθρώπων που συμμετείχαν στην αυτομόρφωση. Ωστόσο, αποφασίσαμε να καταγράψουμε όσα ήταν δυνατό να καταγραφούν από αυτή τη διαδικασία που έγινε από το φθινόπωρο του 2019 ως το καλοκαίρι του 2020. Αυτή τη καταγραφή θα εκδώσουμε το επόμενο διάστημα για να την κάνουμε διαθέσιμη σε όλο το αναρχικό κίνημα και πέρα από αυτό για όσες και όσους ενδιαφέρονται. Θα τη συνοδέψουμε με τη συλλογική μας άποψη και θέση (ως Υπόγειος Ιλισός) για τα ζητήματα που ανοίγει. Επιδιώκουμε αυτή η έκδοση να είναι ένα μικρό λιθαράκι στο άνοιγμα της δημόσιας συζήτησης γύρω από τα θέματα αυτά που μας καίνε όλες και όλους και να φανεί χρήσιμη για την πραγματική υλοποίηση των προταγμάτων μας και των αξιών μας.
Υπόγειος Ιλισός, Ιούλιος 2021
*Δημοσιεύτηκε εδώ: https://ypogeios-ilisos.espivblogs.net/2021/08/03/gia-mia-eleytheriaki-dikaiosyni/?fbclid=IwAR2RfYw_0nPKV2ov7qzFJUa5NjI3wIIEEnDOkb_XFuBAVYRXujbykFb_nUY
...Errico Malatesta
Η επιστήμη, αν και όπλο για να κάνει κάποιος καλό ή κακό, αγνοεί την έννοια του καλού και του κακού. Είμαστε λοιπόν αναρχικοί όχι διότι μας το υπαγορεύει η επιστήμη, αλλά διότι θέλουμε να είναι όλοι σε θέση να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα που αυτή προσφέρει.
Στην επιστήμη, οι θεωρίες είναι πάντα υποθετικές και αποτελούν μια βολική μέθοδο συνδυασμού και ταξινόμησης γεγονότων και επίσης χρήσιμο εργαλείο έρευνας για την ανακάλυψη και την ερμηνεία νέων γεγονότων. Δεν είναι όμως η αλήθεια. Στη ζωή – την κοινωνική ζωή – οι θεωρίες αποτελούν για μερικούς ανθρώπους τον επιστημονικό μανδύα με τον οποίο...
Περίληψη
Οι έμφυλοι ρόλοι είναι καθορισμένοι ακόμα και σε κοινωνικές ομάδες που διακατέχονται από πολιτικά πιστεύω που αντιτίθεται στην κανονικότητα. Συγκεκριμένα, ο αναρχικός χώρος διατηρεί πολύ παγιωμένες σεξουαλικές ταυτότητες που συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό με τις συστημικές και προβάλονται μέσα από τα προπαγανδιστικά μέσα που χρησιμοποιεί. Κατα αυτόν τον τρόπο συγκαλείται μία συλλογική ταυτότητα που επιτάσσει συγκεκριμένη εμφάνιση και συμπεριφορά για όσους θέλουν να ασπαστούν την ιδεολογία και τη δράση.
Εισαγωγή
Μετά από χρόνια παρατήρησης αυτού του πολιτικού χώρου, είναι πιθανό κάποιος να εντοπίσει ισχυρά φαντασιακά που αφορούν τα κοινωνικά φύλα στην «κοινότητα της...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018