Ο Paul Signac (Πολ Σινιάκ), όπως και οι ομότεχνοί του Camille Pissarro και Maximilien Luce, ήταν ταυτόχρονα ένας εξαιρετικός καλλιτέχνης και αναρχικός. Ήταν θεωρητικός των νέων τεχνικών ζωγραφικής, λάτρης της θάλασσας και της ιστιοπλοΐας, αλλά και αυτός που «ανακάλυψε» το St Tropez. Γεννημένος σε αστική οικογένεια, στις 11 Νοεμβρίου 1863 στο Παρίσι, δεν αντιμετώπισε ποτέ οικονομικά προβλήματα και μπορούσε να ζωγραφίζει σε καλές συνθήκες. Αφού είδε μια έκθεση ζωγραφικής του Monet το 1880, αποφάσισε να ολοκληρώσει τις σπουδές του και να γίνει ιμπρεσιονιστής ζωγράφος. Οι πρώτοι του πίνακες απεικόνιζαν τις αποβάθρες του Σηκουάνα στο Asnieres και την παραλία.
Το 1884, στο Σαλόνι Ανεξάρτητων Καλλιτεχνών (Salon of Independent Artists), γνώρισε τον Georges Seurat και υιοθέτησε τις νέες τεχνικές ζωγραφικής του. Ο νεοϊμπρεσιονισμός γεννήθηκε. Τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ήταν καθαρά, εφαρμοσμένα με μικρές πινελιές για να δώσουν τη μέγιστη φωτεινότητα και αρμονία. Ο Signac χρησιμοποίησε επιστημονικές θεωρίες για το χρώμα στο έργο του. Πίστευε ότι η επίδραση που θα μπορούσε να έχει η επιστήμη στην τέχνη ήταν επαναστατική. Όπως και ο Luce, ο Signac ήθελε να βάλει τη ζωή των εργατών και των αγροτών στους πίνακές του. Έτσι, ένας από τους πίνακές του περιλαμβάνει γκαζάμετρα στα σύνορα πόλης και υπαίθρου. Ζωγράφισε επίσης εσωτερικούς χώρους αστικών σπιτιών όπου οι άνθρωποι που απεικονίζονται έχουν έναν δυσοίωνο αέρα.
Το 1887 ζωγράφισε πίνακες του λιμανιού της Collioure και τον επόμενο χρόνο εκείνο του Portrieux. Λάτρης της θάλασσας, επισκέφθηκε τις μεσογειακές ακτές το 1892 και ανακάλυψε το St Tropez. Όπως η Έμμα Γκόλντμαν και ο Αλεξάντερ Μπέρκμαν, οι εξόριστοι Εβραίοι Αμερικανοί αναρχικοί που έζησαν εδώ τη δεκαετία του 1920, βρήκε το St Tropez γοητευτικό και καθόλου το άντρο των πλουσίων που είναι σήμερα.
Ατομικότητα
Το 1888, ο Signac ανακάλυψε τις αναρχικές ιδέες διαβάζοντας τους Elisee Reclus, Kropotkin και Jean Grave, οι οποίοι ανέπτυξαν τις ιδέες του αναρχικού κομμουνισμού. Με τους φίλους του Angrand Cross, Luce και Pissaro συνεισέφερε στην εφημερίδα του Jean Grave «Les Temps Nouveaux» (Νέοι Καιροί). Η οικονομική του υποστήριξη ήταν σημαντική - έστελνε τακτικά επιταγές και έκανε δώρο τα έργα του για πέντε λαχειοφόρους αγορές μεταξύ 1895 και 1912.
Όμως η τέχνη του αγωνιστή δεν τον προσέλκυσε και, σε αντίθεση με τον Luce, παρείχε μόνο πέντε σχέδια και δύο λιθογραφίες στην εφημερίδα. Πίστευε ότι το θέμα δεν είχε μεγάλη σημασία στην τέχνη. Γι' αυτόν, αυτό που ήταν επαναστατικό ήταν η αναζήτηση της αρμονίας, η οποία, όπως πίστευε, συνέβαλε στον αγώνα ενάντια στις συμβάσεις της άρχουσας τάξης. Ένιωθε ότι πολλοί μεγάλοι καλλιτέχνες είχαν κακοποιηθεί στο παρελθόν και έβλεπε την ιστορία της τέχνης με πολιτικό τρόπο. Υποστήριξε την ανάγκη για κοινωνική επανάσταση παράλληλα με την ανάγκη για καλλιτεχνική ελευθερία. Θεωρούσε τον αναρχισμό ως την καλύτερη εγγύηση για την τελευταία. Πίστευε ότι ήταν στο χέρι του κάθε καλλιτέχνη το πώς θα υπηρετούσε καλύτερα το κίνημα.
«Ο αναρχικός ζωγράφος δεν είναι αυτός που θα δημιουργήσει αναρχικούς πίνακες, αλλά αυτός που, χωρίς να επιθυμεί ανταμοιβή, θα αγωνιστεί με όλη του την ατομικότητα ενάντια στις επίσημες αστικές συμβάσεις μέσω μιας προσωπικής συνεισφοράς», είπε.
Παρ' όλα αυτά,...
Σημείωση μεταφραστή*:. Αρκετές φορές και ίσως όχι άδικα, η πρωτομαγιά έχει χαρακτηριστεί ως μια εορτή που μνημονεύει κλέα αντρών. Η ιστορία όμως είναι διαφορετική, αρκετές γυναίκες συμμετείχαν στο αναδυόμενο εργατικό και όχι μόνο κίνημα στην Αμερική τόσο πριν τα γεγονότα όσο και μετά από αυτά. Σε αυτό το κείμενο η Carolyn Ashbaugh (Κάρολιν Άσμποου) αναδεικνύει την συμμετοχή των γυναικών και όσων επακολούθησαν μετά τα γεγονότα στην πλατεία του Haymarket.
***
Μια αξιοσημείωτη ομάδα ανθρώπων ηγήθηκε του εργατικού κινήματος του Σικάγο της δεκαετίας του 1880. Ίσως το πιο εκπληκτικό είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι έδωσαν ισότητα στους άνδρες και τις...
Το Κόμμα
Η πιο εμφανής διαφορά μεταξύ της θεωρίας του Κράτος και Επανάσταση και τη πρακτική του νέου καθεστώτος είναι πως το βιβλίο έχει ελάχιστες αναφορές στο κόμμα και το ρόλο του κόμματος πρωτοπορίας και του ρόλου του. Η πιο σημαντική αναφορά είναι διφορούμενη:
«Επιμορφώνοντας το εργατικό κόμμα, ο μαρξισμός μορφώνει την πρωτοπορία του προλεταριάτου, ικανή να αναλάβει την εξουσία και να οδηγήσει το σύνολο των ανθρώπων στο σοσιαλισμό, της διαχείρισης και οργάνωσης του νέου συστήματος, να είναι ο δάσκαλος, ο καθοδηγητής, ο ηγέτης όλων των εργαζόμενων και εκμεταλλευόμενων ανθρώπων στο να οργανώσουν τη ζωή τους δίχως και έναντι...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018