Πες μου το όνομά σου και απο ποια οργάνωση είσαι.
Είμαι ο Νιντάλ Tahrir από τη Black Flag (Μαύρη Σημαία) μια μικρή ομάδα αναρχοκομμουνιστών στην Αίγυπτο.
Ο κόσμος παρακολουθεί την Αίγυπτο και επίσης οργανώνει δράσεις αλληλεγγύης. Εντούτοις, λόγω του ότι το Διαδίκτυο έχει διακοπεί οι πληροφορίες αυτές είναι δύσκολο να βρεθούν. Μπορείς να μου πεις τι συνέβη στην Αίγυπτο την περασμένη εβδομάδα; Ποια είναι η προοπτική σας;
Η κατάσταση στην Αίγυπτο είναι πολύ κρίσιμη αυτή τη στιγμή. Ξεκινήσαμε με ένα κάλεσμα για μια ημέρα οργής εναντίον του καθεστώτος Μουμπάρακ στις 25 Ιανουαρίου. Κανείς δεν περίμενε ότι ένα τέτοιο κάλεσμα μπορεί να έγινε από μια χαλαρή ομάδα ή μια σελίδα στο Facebook. Δεν είμαστε πραγματικά οργανωμένοι και δεν «είμαστε όλοι Khalid Said". Ο Khalid Said ήταν ο νεαρός σκοτώθηκε από την αστυνομία του Μουμπάρακ στην Αλεξάνδρεια το περασμένο καλοκαίρι. Ήταν αυτή την Τρίτη που άρχισαν τα πάντα. Ήταν ο σπινθήρας που άναψε την πυρκαγιά.
Την Τρίτη αυτή έγιναν μεγάλες διαδηλώσεις σε κάθε αιγυπτιακή πόλη. Την Τετάρτη άρχισε η σφαγή, με την απόπειρα να διαλυθεί η καθιστική διαμαρτυρία στην πλατεία Tahrir, την Τρίτη αργά το βράδυ και συνεχίστηκε τις επόμενες ημέρες. Ιδιαίτερα στην πόλη του Σουέζ, που έχει ιδιαίτερη αξία σε κάθε αιγυπτιακή καρδιά αφού ήταν το κέντρο της αντίστασης κατά του σιωνισμού το 1956 και το 1967. Στην ίδια περιοχή όπου πολέμησαν τα στρατεύματα του Σαρόν στον αιγυπτιο-ισραηλινό πόλεμο. Η αστυνομία του Μουμπάρακ έχει κάνει μια σφαγή, καθώς τουλάχιστον 4 άτομα σκοτώθηκαν και 100 τραυματίστηκαν, από βόμβες αερίου, σφαίρες από καουτσούκ και κανονικά πυρά. Επίσης χρησιμοποίησαν και μια παράξενη κίτρινη ουσία κατά των συγκεντρωμένων που μπορεί να είναι αέριο μουστάρδας.
Την Παρασκευή καλέστηκε η Jumu'ah της Οργής. Jumu'ah στα αραβικά είναι η Παρασκευή, που είναι το εθνικό Σαββατοκύριακο στην Αίγυπτο και σε πολλές ισλαμικές χώρες επίσης. Είναι ιερή ημέρα για το Ισλάμ λόγω των μεγάλων προσευχών αυτήν την ημέρα. Ονομάστηκε Προσευχή Jumu'ah και είχαν προγραμματιστεί διαδηλώσεις μετά από αυτή την προσευχή.
Το μεσημέρι. η αστυνομία προσπάθησε να εμποδίσει τις πορείες με κάθε δύναμη και με βία, και έτσι έγιναν πολλές συγκρούσεις στο Κάιρο. (Στο κέντρο της πόλης, στο Mattareyah ανατολικά του Καΐρου) και σε όλη την Αίγυπτο, ειδικά στο Σουέζ, την Αλεξάνδρεια και τη Mahalla (στο Δέλτα, ένα από τα κέντρα της εργατικής τάξης). Από το μεσημέρι μέχρι το ηλιοβασίλεμα ο λαός διαδήλωνε στο Κάιρο, κάνοντας καθιστική διαμαρτυρία στην Πλατεία Tahrir μέχρι την κατάργηση του καθεστώτος Μουμπάρακ, φωνάζοντας το σύνθημα «Ο λαός απαιτεί απομάκρυνση του καθεστώτος". Κατά το ηλιοβασίλεμα, γύρω στις 5 μ.μ., ο Μουμπάρακ ανακοίνωσε απαγόρευση της κυκλοφορίας αναπτύσσοντας το στρατό σε κάθε πόλη. Την απαγόρευση της κυκλοφορίας ακολούθησε μια καλά προγραμματισμένη και σχεδιασμένη απόσυρση της αστυνομίας, που αντικαταστάθηκε από εγκληματίες και κακοποιούς που ονομάζονται Baltagayyah, και που απελευθερώθηκαν επίτηδες από πολλές αιγυπτιακές φυλακές για να τρομοκρατήσουν το λαό.
Ωστόσο, ούτε η αστυνομία ούτε τα πολλά στρατεύματα μπορούσαν να ελέγξουν τους δρόμους. Οι άνθρωποι φοβήθηκαν και ακολούθησε ένα μπαράζ ειδήσεων στα αιγυπτιακά τηλεοπτικά κανάλια. τα ραδιόφωνα και τις εφημερίδες, ότι σε πολλές πόλεις πλιατσοκιλόγοι, κλέφτες και άλλοι ανοίγουν πυρ στο λαό. Έτσι...
Η γενική στρατηγική σε θέματα μετανάστευσης και εργασιακών συνθηκών, σε κυβερνητικό επίπεδο, που θα συζητηθεί στη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης-Αφρικής, στις 7 και 8 Δεκεμβρίου στη Λισσαβόνα, παρουσιάζεται με μια αρκετά σαφή μορφή: Επιχειρείται η πρόσδεση στο νεοφιλελεύθερο άρμα οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) είτε διεθνείς είτε από τις ευρωπαϊκές και αφρικανικές χώρες, ώστε να επιδιωχθούν μια σειρά στρατηγικών συνεργασιών.
Αυτό που επιδιώκεται πάνω απ’ όλα, είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης εν είδει «φιλανθρωπίας» για την Αφρική, μια πολιτική που ξεχνά τις κρατικές υποσχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την ενίσχυση της Αφρικής που εκφράζεται σε κάθε Σύνοδο Κορυφής, τα...
ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΑΤΙΚΗ-ΑΤΑΞΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απλώνοντας το χέρι για να πιάσουμε το φεγγάρι μαθαίνουμε, λένε, να πιάνουμε. Ο ουτοπισμός, ή «κοινωνικός οραματισμός» είναι η εκπαίδευση της επιθυμίας για ένα καλύτερο κόσμο, άρα απαραίτητο κομμάτι κάθε κινήματος για κοινωνική αλλαγή. Σε αυτό το άρθρο χρησιμοποιώ παραδείγματα από την έρευνά μου πάνω στον αναρχισμό, το φύλο και τη σεξουαλικότητα στη Μεγάλη Βρετανία από το 1880 και μετά, για να συζητήσω τις μεταλλασσόμενες έννοιες του ελεύθερου έρωτα και τη σχέση μεταξύ της σεξουαλικής ελευθερίας και της...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018