Ενώ πολλές χώρες στον κόσμο γιορτάζουν την Πρωτομαγιά την 1η Μαΐου, στην Αυστραλία καμία πολιτειακή κυβέρνηση δεν έχει καταστήσει την 1η Μαΐου δημόσια αργία. Το λεγόμενο Queensland είναι η μόνη Πολιτεία που έχει την αργία τον Μάιο με την αργία αυτή να είναι την πρώτη Δευτέρα του μήνα αυτού. Η ημερομηνία της Πρωτομαγιάς έχει αρκετή πολιτική χροιά. Την τελευταία φορά που εξελέγη κυβέρνηση Φιλελευθέρων/Εθνικών σε αυτή την Πολιτεία η αργία αυτή μεταφέρθηκε για τον Οκτώβριο. Υπάρχει μια σκόπιμη προσπάθεια να εξαλειφθεί η διεθνής σημασία της ημέρας. Ταυτόχρονα αποκρύπτονται οι αναρχικές καταβολές της ημέρας.
Μερικές φορές βέβαια, η 1η Μαΐου πέφτει Δευτέρα {όπως φέτοε}. Αυτό συνέβη το 1978, όταν υπήρξε μια σημαντική εξέλιξη στην πορεία της Πρωτομαγιάς. Καθ' όλη τη δεκαετία του '70 η αντίθεση της κοινότητας και των συνδικάτων στην εξόρυξη ουρανίου δυνάμωνε όλο και περισσότερο. Τον Σεπτέμβρη του 1977 επρόκειτο να φθάσουν στην αποβάθρα του Brisbane φορτία πλοίων με μετάλλευμα ουρανίου από το ορυχείο Mary Kathleen στο βορειοδυτικό Queensland για εξαγωγή. Κάποιοι αναρχικοί που ειδοποιήθηκαν από τις επαφές των εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους, εμφανίστηκαν στην αποβάθρα και λόγω της ενεργοποίησης ενός δικτύου τηλεφώνων (telephone tree), πολλοί περισσότεροι διαδηλωτές έφτασαν για να εμποδίσουν τη διέλευση του τρένου.
Καθώς έπεφτε η νύχτα, η αστυνομία επενέβη, αντιμετωπίζοντας βίαια τους διαδηλωτές. Σε μια τεράστια διαδήλωση στην πόλη κατά της εξόρυξης ουρανίου, εκατοντάδες συνελήφθησαν. Ο συντηρητικός και υπέρ των εξοεύξεων πολιτειακος πρωθυπουργός {Hillbilly Dictator] απαγόρευσε όλες τις πορείες στους δρόμους.
Ωστόσο, δεν τόλμησε να απαγορεύσει την πορεία της Εργατικής Πρωτομαγιάς {ή θεώρησε ότι δεν θα τον ωφελούσε πολιτικά να το πράξει}. Έτσι με την πεποίθηση ότι όλες οι ομάδες ακτιβιστών θα μπορούσαν να συμμετάχουν στην πορεία της Πρωτομαγιάς χωρίς συλλήψεις, οι ομάδες αυτές (ομάδες για τα δικαιώματα των αμβλώσεων, φεμινιστικές ομάδες, περιβαλλοντικές, ομάδες για την ειρήνη, καθώς και διάφορες ομάδες της Αριστεράς” ακολούθησαν πίσω από τα μπλοκ των συνδικάτων. Αυτή η πρακτική συνεχίστηκε και για πολλά χρόνια αυτό το τμήμα της πορείας που περιλάμβανε θεατρικές και μουσικές ομάδες ήταν το πιο ζωντανό μέρος της πορείας.
Η φωτογραφία που δημοσιεύεται εδώ εμφανίστηκε την επόμενη ημέρα της πορείας αυτής σε εφημερίδα που ανήκει στο συγκρότημα Murdoch. Η ομάδα ήταν πίσω από το πλακάτ που έγραφε "Αναρχικοί Brisbane". Η ομάδα μπροστά φαίνεται να είναι μία από τις πολλές ομάδες βάσης κατά του ουρανίου που δραστηριοποιούνταν εκείνη την εποχή. Ο άνδρας με την πινακίδα που γράφει "Concerned Atheist" (Ανήσυχοι Άθεοι) κάνει μια αντίπραξη στην ομάδα "Concerned Christians" (Ανήσυχοι Χριστιανοί), η οποία ήταν ενεργό μέρος της τότε επιτροπή για τις πολιτικές ελευθερίες “Right to March” (Δικαίωμα στη Διαδήλωση) που διοργάνωσε διαδηλώσεις ενάντια στην απαγόρευση των πορειών στους δρόμους.
*Πηγή: Barbara Hart
...
ΜΕΡΟΣ IV
Εισαγωγή
Στο δεύτερο μέρος θα εξεταστεί η συμμετοχή του Παρισινού Τεκτονισμού στα όσα διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια της Παρισινής Κομμούνας. Τα περιστατικά που εξιστορούνται στο ΜΕΡΟΣ ΙΙ, αναφέρονται για πρώτη φορά στην Ελληνική βιβλιογραφία.
Για να γίνουν όμως κατανοητά αυτά τα γεγονότα, ο αναγνώστης θα πρέπει να γνωρίζει ορισμένα πράγματα:
Α. Το 1871 στη Γαλλία δραστηριοποιούνται, επισήμως, δύο μεγάλες Τεκτονικές Δυνάμεις (ονομάζονται παραδοσιακά και Τάγματα ή Δικαιοδοσίες). Είναι η Μεγάλη Ανατολή της Γαλλίας με περισσότερα από 4.000 μέλη στο Παρίσι (15.000 σε όλη τη Γαλλία) και το Ύπατο Συμβούλιο του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου με 2.000 μέλη...
Η κοινωνική πολιτική της Κομμούνας
Αν και η ζωή της Κομμούνας ήταν εξαιρετικά μικρή, και παρ' όλη τη κριτική που μπορεί να της γίνει για κάποια ζητήματα σχετικά με την γραφειοκρατία, τα μέτρα που πάρθηκαν κατά τη διάρκεια της...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018