Organización Socialista Libertária
Σε αρκετά τεύχη της εφημερίδας μας “En la Cale” (“Στο Δρόμο”) (1) έχουμε αναλύσει αρκετές πλευρές της οργάνωσης. Σε μορφή εισαγωγής και λεπτομερειακά, δίνοντας μια άποψη αυτού που εμείς πιστεύουμε για τα ζητήματα αυτά, μπορούμε να πούμε, μαζί με τον Ερρίκο Μαλατέστα ότι “το ζήτημα έχει τρεις εκδοχές: α) οργάνωση ως αρχή και συνθήκη της κοινωνικής ζωής σήμερα και στη μελλοντική κοινωνία, β) οργάνωση του αναρχικού κόμματος και γ) οργάνωση των λαϊκών δυνάμεων και ειδικά των εργαζόμενων για την αντίσταση ενάντια στην κυβέρνηση και τον καπιταλισμό” (2)
Έτσι, εάν εμείς οι αναρχικοί θέλουμε να συμμετάσχουμε στην επαναστατική διαδικασία για να φτάσουμε σε μια κοινωνία βασισμένη στον σοσιαλισμό και την ελευθερία, είναι απαραίτητο για μας να οργανωθούμε με βάση το επαναστατικό μας σχέδιο, ενοποιώντας τη συλλογική μας ισχύ, σχεδιάζοντας, μοιράζοντας και οργανώνοντας τους μαχητές εργάτες, χρησιμοποιώντας κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας. Δηλαδή, συναντάμε την ελευθεριακή πολιτική οργάνωση στο “χώρο του συγκεκριμένου πολιτικού πλαισίου των αναρχικών μαχητών στελεχών που συζητούν και συμφωνούν σε αρχές, πρόγραμμα, στρατηγική και δομή” (3), “το κατάλληλο και αποκλειστικό μέσο των αναρχικών μαχητών”. (4)
Κατευθύνουμε τις σχέσεις ανάμεσα στην πολιτική οργάνωση των αναρχικών και τις λαϊκές οργανώσεις, κατανοώντας το ότι ως σοσιαλιστές και ελευθεριακοί οργανωνόμαστε πολιτικά για την εκπλήρωση των επαναστατικών μας στόχων, ως εκμεταλλευόμενοι και καταπιεσμένοι οργανωνόμαστε με τους ομοίους μας για την υπεράσπιση των συμφερόντων μας καθώς και για να παλέψουμε γι’ αυτά τα συμφέροντα, “ανεξάρτητα από το αν προβάλλονται οικονομικά (συνδικάτα, συνεργατικές ενώσεις αγροτών, ανέργων κ.λπ.), αιτήματα (ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενάντια στην καταστολή, φοιτητές κ.λπ.) ή κοινωνικά και κοινοτικά (οργανώσεις γειτονιάς, επιτροπές γειτόνων, κέντρα βοηθειών, πολιτιστικά κέντρα κ.λπ.) (5)
Η δράση μας μέσα στις λαϊκές οργανώσεις είναι απαραίτητη για το σχεδιό μας και στη βάση αυτή ο Μαλατέστα επιβεβαίωσε ότι “το να ταχθούμε με την πλευρά των λαϊκών οργανώσεων όλων των τύπων είναι το λογικό αποτέλεσμα των βασικών μας ιδεών και γι’ αυτό πρέπει να είναι μέρος του προγράμματός μας” (6). Στις οργανώσεις αυτές, την ίδια στιγμή που αγωνιζόμαστε για τα άμεσα ενδιαφέροντά μας, εμείς οι αναρχικοί δουλεύουμε για να αναπτύξουμε και γενικεύσουμε τα αντικαπιταλιστικά στοιχεία – που εκφράζονται σε αιτήματα και μεθόδους αγώνα – που εμείς ως καταπιεσμένοι θέτουμε σε πρακτική εφαρμογή στην ακμή της ταξικής πάλης. Αυτό σημαίνει ότι με το να επιβάλλουμε κάποιους συγκεκριμένους στόχους και μέσα στον αγώνα που έχουν “εφευρεθεί” σε μερικά εργαστήρια διανοουμένων, δεν κάνουμε τίποτε περισσότερο από το να επιζητούμε αυτό που οι εκμεταλλευόμενοι και καταπιεσμένοι έχουν ήδη αρχίσει να αναπτύσσουν στο “κοινωνικό εργαστήριο” στην πορεία της αντιμετώπισης εκ μέρους τους του κεφαλαίου και του κράτους.
Αρχίζοντας από τη στιγμή που άρχισε να υφίσταται η ταξική κοινωνία, αυτό μάς οδηγεί στην ανάγκη να σκεφτούμε για την συγκρότηση ενός ελευθεριακού και σοσιαλιστικού επαναστατικού σχεδίου, μιας και είναι απαραίτητο το ότι προσδίδουμε στην αναρχική πολιτική οργάνωση ένα ξεκάθαρο πρόγραμμα δράσης που να αντανακλά τη στρατηγική μας στην προοπτική της ρήξης, η οποία είναι αποτέλεσμα των ιδεολογικών μας αρχών, των στόχων και των μεθόδων μας, της πολιτικής μας...
Καθώς οι ΗΠΑ εισέρχονται σε μια εξαιρετικά σοβαρή οικονομική κρίση, ο Μεξικανός αναρχικός, Gustavo Esteva, συνιστά ότι, ίσως θα μπορούσαμε να μάθουμε κάτι από το πώς ο κόσμος έχει αντιδράσει στη χώρα του, όπου η κρίση αυτή μαίνεται εδώ και δύο δεκαετίες και χωρίς τέλος στην άλλη άκρη του τούνελ. Επισημαίνει, επίσης, ότι και στις δύο χώρες οι πολιτικοί αντιδρούν διοχετεύοντας χρήμα στο πρόβλημα – κάτι που δεν αποτελεί λύση, εάν βέβαια υπήρχε κάποια.
Μια πραγματική λύση έρχεται από το El Barzon, ένα κίνημα που συγκροτήθηκε στο Μεξικό για να υπερασπίσει τους οφειλέτες των τραπεζών. Οι δραστηριότητες του κινήματος...
Μια σύντομη βιογραφία του συγγραφέα και αναρχικού B. Traven, γνωστού επίσης και ως Feige, Ret Marut, Torsvan, Croves…
Του Ρεντ Μάρριοτ
Αν κάποιος έχει ενδιαφέρον για τον Μπι (Μπρούνο) Τρέιβεν (ή Τράβεν) θα έπρεπε να είναι –όπως ο ίδιος επιθυμούσε– εξαιτίας αυτών που έγραψε. Ο Τρέιβεν προσπάθησε πολύ καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του να αποφύγει οποιαδήποτε προσωποκεντρική λογική ή το παιχνίδι της φήμης. Το «Traven» δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένα όνομα, ένα από τα πολλά που χρησιμοποίησε στη ζωή του.
Ο άνθρωπος πίσω από το όνομα ήταν ένας πολύπλοκος χαρακτήρας, διάσημος για...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018