H “Huerta Grande” ή “O Mεγάλος Oπωρώνας” γράφτηκε το 1972 ως εσωτερικό ντοκουμέντο συζήτησης της Federación Anarquista Uruguaya (Αναρχική Ομοσπονδία Ουρουγουάης), αφότου οι Tupamaros, μια ομάδα γκεβαριστών, απέτυχε να προωθήσει την ένοπλη στρατηγική του foquismo* και αμέσως πριν από το βάναυσο στρατιωτικό πραξικόπημα του Ιουνίου 1973. Το κείμενο αυτό εξετάζει τη φύση της θεωρίας και της στρατηγικής και υποστηρίζει ότι μια βασική πτυχή της επαναστατικής πολιτικής οργάνωσης είχε μια βαθιά κατανόηση της υλικής πραγματικότητας που ενημερώνεται από την πρακτική θεωρία και πολιτική πράξη. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται καινούργιο ή καινοφανές, αλλά οι συνέπειες αυτού του γεγονότος έχουν επηρεάσει βαθιά από τότε τον λατινοαμερικάνικο αναρχισμό και έτσι η “Huerta Grande” έχει καταστεί ένα σημαντικό ντοκουμέντο του ρεύματος του Especifismo.
Η Federación Anarquista Uruguaya, γνωστή ως FAU, ιδρύθηκε το 1956 και ήταν η πρώτη οργάνωση που προώθησε την οργανωτική ιδέα του Especifismo (για περισσότερα σχετικά με το Espeficismo βλέπε “Οικοδομώντας έναν επαναστατικό αναρχισμό" και "Especifismo: Η αναρχική πράξη της οικοδόμησης λαϊκών κινημάτων και επαναστατικών οργανώσεων στη Νότια Αμερική "). Η FAU οραματίστηκε το σκοπό της οργάνωσής της ως ένα συντονισμό αγωνιστών προς τη στρατηγική της "κοινωνικής εισδοχής", δηλαδή της συνεργασίας των αγωνιστών με σκοπό την ανάπτυξη μιας κοινής στρατηγικής τόσο εντός όσο και κατά τη διάρκεια της συγκρότησης των μαζικών οργανώσεων. Ο ενδιάμεσος στόχος ήταν η οικοδόμηση της λαϊκής εξουσίας των μαζικών οργανώσεων και τελικά η δημιουργία μιας ευρείας κλίμακας ελευθεριακού κινήματος το οποίο θα μπορούσε να δημιουργήσει ρήξη με το κράτος.
Στη δεκαετία της δεκαετίας του '60 η οργάνωση ήταν ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία της Ουρουγουανικής CNT, μιας εθνικής κλίμακας συνδικαλιστική συνομοσπονδία που συνένωνε το 90% των οργανωμένων εργαζομένων, της Αντίστασης Εργατών-Φοιτητών ή ROE, μιας ομοσπονδίας μαχητικών εργατικών και φοιτητικών ομάδων που αριθμούσε περίπου 12.000 μέλη, και την ένοπλη πτέρυγα της FAU, την OPR-33. Πιο πρόσφατα, τις δύο τελευταίες δεκαετίες, η FAU βοήθησε στη δημιουργία πολλών παρόμοιων αναρχικών οργανώσεων στη Βραζιλία, την Αργεντινή και τη Χιλή και ενέπνευσε άλλες αναρχικές οργανώσεις σε όλο τον κόσμο.
Σημείωση: Η χρήση του όρου "κόμμα" εδώ είναι σύμφωνη με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τον όρο ο Errico Malatesta ως συνώνυμο της πολιτικής οργάνωσης: "με τη λέξη" κόμμα "εννοούμε όλους όσοι βρίσκονται στην ίδια πλευρά, δηλαδή όσους και όσες μοιράζονται τις ίδιες γενικές φιλοδοξίες και όσους και όσες, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αγωνίζονται για τους ίδιους στόχους εναντίον κοινών αντιπάλων και εχθρών”.
“Huerta Grande”
Για να καταλάβουμε τι συμβαίνει (δηλαδή, τη συγκυρία), είναι απαραίτητο να σκεφτούμε σωστά. Να σκεφτούμε σωστά σημαίνει να οδηγήσουμε και να μεταχειριστούμε κατάλληλα τα δεδομένα που παράγονται σχετικά με την πραγματικότητα σε τεράστιους όγκους.
Η σωστή σκέψη είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να αναλύσουμε σωστά αυτό που συμβαίνει στη χώρα αυτή τη δεδομένη στιγμή, ή την ιστορία μιας άλλης χώρας. Αυτό απαιτεί μέσα. Για την εκπλήρωση του μας, τα μέσα είναι έννοιες και για να σκεφτόμαστε με συνέπεια, απαιτείται μια σειρά από...
Κυκλοφορεί σε στέκια, καταλήψεις και βιβλιοπωλεία το πρώτο τεύχος της νέας αναρχικής πολιτικής επιθεώρησης "Μαύρο & Κόκκινο" από τις ελευθεριακές εκδόσεις "Ναυτίλος". Η επιθεώρηση αποτελεί έκδοση της Συλλογικότητας για τον Κοινωνικό Αναρχισμό Μαύρο & Κόκκινο, η οποία διαχειρίζεται και τις εκδόσεις Ναυτίλος.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Editorial
* Άρης Τσιούμας: Υπερασπίζοντας τον Αναρχισμό
* Νίκος Κούρκουλος: Μαράνοι, Μαρόν και μπλε μαρέν: κρυφή μνήμη, κρυμμένες ιστορίες και άλλες αποκρύψεις
* Cumulonimbus: Για την εξέγερση στο Stonewall, την εξέλιξη των έμφυλων αγώνων και την επαναστατική προοπτική τους
* Σοφία Παππά: ΤΤΙP, πρό των πυλών της απόλυτης δυστυοπίας
* Μουσικό εργαστήρι Mundo Nuevo: Μπλούζ-ρεμπέτικο, βίοι παράλληλοι κάτω από τη...
ΤΟΥ VEDAT ZENZIR*
Ρίχνοντας μια ματιά στην παγκόσμια ανάπτυξη σήμερα, βλέπουμε πως η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία σαν καθεστώς, σταδιακά καταργείται. Στην Τουρκία, η οποία είναι παραδοσιακό στρατιωτικό κράτος, γίνονται προετοιμασίες ώστε ο στρατός να γίνει επαγγελματικός. Παίρνοντας υπόψιν το γεγονός πως η κοινωνική θητεία προβάλει σαν κρατική πολιτική, δεν υπάρχει κανένας λόγος να υποστηρίξουμε πως η κοινωνική θητεία είναι ένα βήμα προόδου. Αντιθέτως, οι στρατοκράτες για να ξεφορτωθούν τα άχρηστα δεκανίκια, να κάνουν τη στρατιωτική μηχανή πιο ευκίνητη, ελαττώνουν το μέγεθος και βάζουν το ζήτημα της ανάγκης για κοινωνική θητεία στο κράτος. Η παραδοχή της κοινωνικής θητείας είναι ηθικά υποκριτική,...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018