Η εκδοτική ομάδα “Τραίνο Στην Πόλη” δρούσε την περίοδο 1987-1994 στη Λεμεσό. Διατηρούσε στενές σχέσεις με τον κοινωνικό χώρο “Χρυσαλλίδα”, στον οποίο στεγαζόταν κατά διαστήματα. Πήρε επίσης μέρος στην Επιτροπή Συμπαράστασης στον Αντιρρησία Συνείδησης Γ. Πάρπα.
Το “Τραίνο” ξεκίνησε την άνοιξη του 1987 ως έκφραση του Αντιεξουσιαστικού – Εναλλακτικού χώρου της Λεμεσού και διαμορφώθηκε στο καφενείο - μπαράκι “Χρυσαλλίδα”. Η “Χρυσαλλίδα” έκλεισε (μεταλλάκτηκε) το Γεννάρη του 1990. Από τότε το “Τραίνο” εκδίδεται ως παγκύπριο εναλλακτικό - αντιεξουσιαστικό forum (βήμα) έκφρασης και διαλόγου.
Δημοσιεύονται ως θέμα αρχής (θέμα ελευθερίας, ελευθεριότητας και αντι-λογοκρισίας) όλα τα σχόλια και οι κριτικές επιστολές πάνω σε κείμενα του περιοδικού (στο section του Διαλόγου). Τα υπόλοιπα κείμενα δημοσιεύονται αν δεν έχουν ρατσιστικές, εθνικιστικές, σεξιστικές, αντι-ομοφυλόφιλες, εξουσιαστικές και γενικώς καφροειδείς απόψεις. Το “Τραίνο” πληρώνεται από τον προλεταριακό μας μόχθο και αυτονόητα δημοσιεύει απόψεις που έχουν ως στόχο το ερέθισμα, την πρόκληση, τον προβληματισμό και αν είναι δυνατόν την ηδονή ενός κόσμου που αναζητεί το “περάσματα” (όπως το θέτει ένα φιλικό Ελληνικό έντυπο] για τη “ζωή που είναι αλλού“.
Ως έντυπο, όπως άλλωστε και η “Χρυσαλλίδα” που το γέννησε͵ είναι χώρος ελευθερίας και όχι προπαγάνδισης ή προώθησης απόψεων. Η συντακτική ομάδα έχει την ευθύνη της οργάνωσης της ύλης σε ενότητες και της μετάφρασης ή επαναδημοσίευσης κειμένων που ολοκληρώνουν μια παρουσίαση. Τα εκδοτικά σχόλια δεσμεύουν μόνο τη συντακτική ομάδα και τα κείμενα δεσμεύουν μόνο τους συγγραφείς.
Το “Τραίνο” είναι ανοικτό και στις 4 γλώσσες που χρησιμοποιούνται στην Κύπρο: Κυπριακά, Ελληνικά (Αθηναϊκά), Τούρκικα και Αγγλικά. Μέχρι στιγμής, η πλειοψηφία των κειμένων είναι στην Ελληνική διότι αυτή εμβλήθηκε σαν η γραπτή γλώσσα στην περιοχή που ζούμε - και διότι το έντυπο έχει αναγνώστες στην Ελλάδα, οι οποίοι δεν έχουν τίποτα να κάνουν με την εξουσιαστική ιστορία της γλώσσας τους στην Ερώνησο.
*Αυτό ήταν κείμενο αυτοπαρουσίασης που εξέδιδε το ΄Τραίνο”.
*Στην ιστοσελίδα του Κυπριακού Κινηματικού Αρχείου https://movementsarchive.org/doku.php υπάρχουν διαθέσιμα τεύχη του περιοδικού σε μορφή pdf.
...
Η Rose Pesotta ήταν αναρχική, φεμινίστρια, οργανώτρια συνδικάτων και αντιπρόεδρος του International Ladies' Garment Workers' Union (ILGWU - Διεθνής Σύνδεσμος Εργαζομένων Γυναικών).
Γεννημένη ως Rakhel Peisoty στη Derazhnia της Ουκρανίας το 1896 σε οικογένεια εμπόρων σιτηρών, η Pesotta ως καλά μορφωμένη κατά την παιδική της ηλικία και επηρεασμένη από την οργάνωση “Λαϊκή Θέληση”, θα υιοθετούσε τελικά αναρχικές απόψεις.
Το 1913, σε ηλικία 17 ετών, η Pesotta μετανάστευσε στις ΗΠΑ. Στη Νέα Υόρκη βρήκε δουλειά σε ένα εργοστάσιο φουρκετών, και εκεί προσχώρησε γρήγορα στο ILGWU, ένα συνδικάτο το οποίο εκπροσωπούσε τις περισσότερες Εβραίες εργάτριες ενδυμάτων. Δουλεύοντας σκληρά για να εκπαιδεύσει τις συναδέλφους...
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ*
Από τις απαρχές έως τη Δημοκρατία της Βαϊμάρης
Το αναρχοσυνδικαλιστικό κίνημα της Γερμανίας, αν και όχι τόσο γνωστό και μαζικό όσο τα αντίστοιχα της Γαλλίας, της Ιταλίας και κυρίως της Ισπανίας, παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Και αυτό γιατί εκτός από τις ιδιομορφίες του, έχει να επιδείξει μια σειρά μεταπτώσεων κατά τη διάρκεια της πορείας του στο χρόνο, αλλά και τη χρήση διάφορων μέσων και πρακτικών, που προήλθαν μέσα από τις διάφορες τάσεις του.
Μια προσπάθεια ανάλυσης των σημείων αυτών μπορεί να δώσει μερικά ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Με το παρόν άρθρο, το οποίο θα ολοκληρωθεί σε τρεις συνέχειες, θα...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018