Ο TodorMitev, με το ψευδώνυμο «Tocho», γεννήθηκε στις 26 Μάρτη 1926 στη Βουλγαρία. Αναμείχθηκε με το αναρχικό κίνημα το 1947. Σπούδασε Ιατρική και ήταν στο τελευταίο έτος των σπουδών του όταν άρχισε να παρενοχλείται από την αστυνομία για τη δράση του.
Του είπαν ότι αν τους έδινε πληροφορίες για το αναρχικό κίνημα θα τον άφηναν ελεύθερο. Συζήτησε με τους συντρόφους του το όλο πρόβλημα και συμφωνήθηκε να δώσει άχρηστες πληροφορίες. Μετά από μερικές βδομάδες τον προειδοποίησαν, όμως, ότι θα συλληφθεί επίσημα και θα τον «εξαφανίσουν». Αλλά χάρη στη βοήθεια άλλων αναρχικών και μετά από αρκετές προσπάθειες, κατάφερε να περάσει τα σύνορα το 1950.
Συνελήφθη από τις γιουγκοσλαβικές αρχές και φυλακίστηκε. Αρνήθηκε να εργαστεί για το καθεστώς Τίτο και σπούδασε Ιατρική ξανά, αλλά όμως η πίεση του καθεστώτος τον ανάγκασε να φύγει εκ νέου. Με μια ομάδα συντρόφων και φίλων διέσχισε τα ιταλικά σύνορα και κρατήθηκε σε ένα στρατόπεδο στην Τριέστη. Τελικά, κατάφερε να αποδράσει από εκεί και να περάσει στη Γαλλία, που ήταν το κέντρο του εξόριστου βουλγάρικου αναρχικού κινήματος.
Σπούδασε για μια ακόμα φορά Ιατρική, κάτι που έπρεπε να κάνει εάν ήθελε να εξασκήσει το ιατρικό επάγγελμα στη Γαλλία.
Έγινε μέλος της εκδοτικής ομάδας του αναρχικού κομμουνιστικού περιοδικού «NoiretRouge» («Μαύρο και Κόκκινο»), αφήνοντας το ξεκάθαρο θεωρητικό και πρακτικό του στίγμα. Έγραψε, ανάμεσα στα άλλα, σπουδαία άρθρα για τη λεγόμενη αυτοδιαχείριση στη Γιουγκοσλαβία, μια κριτική του μαρξισμού και ένα κείμενο υπεράσπισης του έργου του Μπακούνιν
Ταυτόχρονα, διατηρούσε στενή επαφή με το εξόριστο βουλγάρικο αναρχικό κίνημα, αλλά απέφευγε να συμμετάσχει στις εσωτερικές του διαμάχες. Ως γιατρός ανέλαβε την παρακολούθηση του Βούλγαρου αναρχικού GueorguiBalkanski και του IvanIvanovRatchev και διατήρησε στενή φιλία και με τους δύο. Πλήρωσε για τα έξοδα κηδείας του δεύτερου και με άλλους συντρόφους φωτοτύπησαν τα έργα του και τα έστειλαν στο Διεθνές Ινστιτούτο Κοινωνικής Ιστορίας του Άμστερνταμ και στο Πανεπιστήμιο Nanterre.
Στην απόφαση να σταματήσει η κυκλοφορία του «NoiretRouge» τάχθηκε με τη μειοψηφία που ήθελε να συνεχίσει το περιοδικό. Ως αποτέλεσμα αυτού δεν έπαιρνε πλέον τόσο πολύ πρακτικό μέρος στο όλο κίνημα, αλλά ήταν πάντα έτοιμος να βοηθήσει είτε ως γιατρός είτε οικονομικά. Βοήθησε αρκετά οικονομικά τον αναρχικό NikolaTanzerkov (αλλιώς NicolasTrifon) και το περιοδικό «Iztok», το οποίο είχε ως αντικείμενό του το αναρχικό κίνημα των χωρών της Ανατολικής Ευρώπης και κυκλοφορούσε αρχικά στα γαλλικά και στα βουλγάρικα και μετά μόνο στα βουλγάρικα.
Βοήθησε αρκετά το κίνημα της Βουλγαρίας. Με δικά του έξοδα κυκλοφόρησε το 1993 ένα βιβλίο 213 σελίδων σχετικά με τη ζωή και το έργο του ονομαστού Βούλγαρου ποιητή και αναρχικού επαναστάτη KhristoBotev, που θεωρείται ο «εθνικός ποιητής» της Βουλγαρίας.
Ήταν αρκετά αγαπητός στο χωριό όπου εξασκούσε την ιατρική, ειδικά από τα παιδιά για τα οποία δεν έπαιρνε καν χρήματα στην εξάσκηση της ιδιότητάς του. Αγαπούσε την ορειβασία, τη μουσική και τη λογοτεχνία και διατηρούσε αρκετά στενές εγκάρδιες σχέσεις με αρκετούς συντρόφους. Αγαπούσε τις συζητήσεις...
Η πιο πρόσφατη μπροσούρα της KSL σας δίνει μια ευκαιρία να μάθετε αρκετά πράγματα για τους Ούγγρους αναρχικούς στην Κομμούνα της Βουδαπέστης το 1919 καθώς και στοιχεία για φυσιογνωμίες όπως ο ErvinSzabo (αναρχικός βιβλιοθηκάριος και αντιπολεμικός αγωνιστής), τον OttoKorvin (επαναστάτη) και την IlonaDuczynska
Η μπροσούρα έχει τίτλο «Πόλεμος και Επανάσταση. Το Ουγγρικό αναρχικό κίνημα στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και η Κομμούνα της Βουδαπέστης (1919)» («WarandRevolution: theHungarianAnarchistMovementinWorldWarIandtheBudapestCommune, 1919») και συγγραφέας είναι ο MartynEverett.
Ο...
Το κύμα των διαδηλώσεων που άρχισε το Sidi Bouzid στις 17 Δεκεμβρίου συνεχίζει να μεγαλώνει. Πυροδοτήθηκε από μια χειρονομία απελπισίας του Mohamed Bouazizi, και δίνει πλέον ελπίδα για ένα καλύτερο κόσμο για εκατομμύρια ανθρώπους σε έναν αυξανόμενο αριθμό αραβικών χωρών. Μετά τις ταραχές στην Αλγερία και τη Λιβύη νωρίτερα αυτό το μήνα, τώρα είναι η σειρά της Αιγύπτου, της Ιορδανίας και της Υεμένης όπου ήδη βλέπουμε εκτεταμένα κοινωνικά κινήματα. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι, μη λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας, αυτές μοιράζονται κάποια βασικά χαρακτηριστικά: τη φτώχεια της πλειοψηφίας του πληθυσμού, σοβαρά επιδεινωμένης...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018