Λίγα λόγια για μας
Σε αυτή τη δεδομένη συγκυρία η επίθεση της αστικής τάξης και του πολιτικού της προσωπικού ενάντια στους εκμεταλλευόμενους και καταπιεσμένους κλιμακώνεται και η καταστολή των κοινωνικών-ταξικών αγώνων εντείνεται. Θεωρώντας ως κομβικό σημείο την οργάνωση και την συλλογικοποίηση με συνέπεια και συνέχεια, δημιουργήσαμε την ομάδα senza classi.
Θα απαντήσουμε σε τρία ερωτήματα, τα οποία θα βοηθήσουν να παρουσιάσουμε καλύτερα την ομάδα μας.
Αυτά είναι
a. ποιοι είμαστε;
b. γιατί οργανωνόμαστε;
c. πως οργανωνόμαστε;
Ακόμα θα περιγράψουμε με λίγες γραμμές την δικιά μας προοπτική.
Ποιοι είμαστε;
Αρχικά είναι αναγκαίο να αναφέρουμε ότι αποτελούμε μία ελευθεριακή-αντιιεραρχική πολιτική ομάδα με σαφή και ξεκάθαρο ταξικό προσανατολισμό. Είμαστε από την πλευρά των εκμεταλλευόμενων και των καταπιεζόμενων αυτής της κοινωνίας, πιστεύουμε πως η ταξική πάλη είναι ο κινητήριος μοχλός της ιστορίας αλλά και το μετασχηματισμό της κοινωνίας. Ιστορικά ο κόσμος προχωράει μέσα από συγκρούσεις αντίθετων ομαδοποιήσεων (τάξεων) όπου η κάθε μια έχει εντελώς διαφορετικά συμφέροντα από την άλλη. Η κυρίαρχη τάξη κατέχει τα κυριότερα μέσα παραγωγής σε αντίθεση με την κυριαρχούμενη η οποία κατέχει μόνο την εργατική της δύναμη.
Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να τονιστεί πως ένα κρίσιμο βήμα για την ενίσχυση και προώθηση του αγώνα για την συνολική ανατροπή του καπιταλισμού είναι η δημιουργία σταθερών οργανωμένων «από τα κάτω» δομώ με αντιιεραρχικό χαρακτήρα είτε αυτές είναι πολιτικές είτε κοινωνικές. Εδώ όμως πρέπει να κάνουμε μια ζωτικής σημασίας παρατήρηση οι έννοιες του πολιτικού και του κοινωνικού αλληλοσυμπληρώνονται και αλληλοσυνδέονται, εντούτοις δεν πρέπει να συγχέονται και να επεμβαίνει το ένα στο άλλο αυθαίρετα.
Κατ’ επέκταση και οι πολιτικές με τις κοινωνικές δομές αγώνα δεν πρέπει να μπερδεύονται αλλά να διαχωρίζονται με έναν εύλογο τρόπο, ο οποίος διασφαλίζει την παράλληλη και ομαλή λειτουργία και των με και των δε. Ένας τέτοιος τρόπος είναι ο οργανωτικός δυισμός που αφορά την οργανωτική και δομική διάκριση ανάμεσα στις πολιτικές και τις κοινωνικές/ταξικές οργανώσεις. Η διάκριση αυτή δεν καθιστά τις οργανώσεις με συγκροτημένο πολιτικό χαρακτήρα εξωταξικές η πρωτοποριακές αντιθέτως βοηθάει την αρμονική συνύπαρξη των 2 ειδών οργανώσεων. Αυτό όμως δε σημαίνει πως αποκλείεται η συμμετοχή πολιτικών ομάδων σε κοινωνικά εγχειρήματα, αρκεί όμως να μην είναι σε μόνιμη βάση.
Τα κοινωνικά εγχειρήματα δημιουργούνται με βάση κάποιες κοινές άμεσες αναγκαιότητες γι’ αυτό συνήθως έχουν συγκεκριμένες θεματικές και πρόσκαιρα αιτήματα. Οι πολιτικές ομάδες, από την άλλη έχουν πιο συγκροτημένο λόγο, ο οποίος συνολικοποιεί τα προβλήματα, κεντρικοποιεί το πεδίο δράσης της και κάνει πιο σφαιρική ανάλυση της κατάστασης λόγω του ότι υπάρχει σύμπνοια απόψεων, κάτι το οποίο δύσκολα εμφανίζεται σε μία κοινωνική/ταξική δομή.
Αντιλαμβανόμαστε όμως την εξέχουσας σημασίας θέση που κατέχουν τα κοινωνικά εγχειρήματα (στέκια, καταλήψεις, θεματικές συνελεύσεις,συνδικάτα κτλ). Γι’ αυτό τα στηρίζουμε έμπρακτα και θεωρούμε απαραίτητη την ενδυνάμωση και εξάπλωση τους, καθώς μέσα από αυτά ο κόσμος πολιτικοποιείται, σπάει την λογική της ανάθεσης, παίρνει ευθύνες...
Του Jose Antonio Gutierrez D.
Αυτό που ακολουθεί είναι μια συνέντευξη για το ζήτημα του μακελειού στη Γάζα, την επίδρασή του στην ευρύτερη περιοχή και το ρόλο των αναρχικών στο συνεχιζόμενο αγώνα ενάντια στον ιμπεριaλισμό και καπιταλισμό, που πάρθηκε από τον Mazen Kamalmaz, Σύρο αναρχικό και εκδότη της αραβικής ιστοσελίδας ανάλυσης και γνώμης http://www.ahewar.org/m.asp?i=1385
Ως αναρχικός από τη Μέση Ανατολή, ποια είναι η άποψή σου για την πρόσφατη σύγκρουση στη Γάζα και την εύθραυστη ανακωχή που επιτεύχθηκε με την εκλογή του Ομπάμα ως προέδρου των ΗΠΑ;
Η πρόσφατη ισραηλινή επίθεση στη Γάζα...
Απόψεις για τη σπουδαιότητα των τωρινών αραβικών εξεγέρσεων και των επιδράσεών τους στην επαναστατική θεωρία, και συγκεκριμένα σε σχέση με το διάλογο για τη δημοκρατία και τη λαϊκή εξουσία.
Σε προηγούμενο άρθρο, είχα πει ότι τα γεγονότα που συνταράζουν τον αραβικό κόσμο είναι τόσο σημαντικά όσο αυτά που συνέβησαν το 1989. (1) Όχι μόνο για το ότι μπορούν να υπάρχουν παραλληλισμοί μεταξύ τους όσον αφορά την έκταση και το βάθος της κοινωνικής δυσαρέσκειας σε μια τεράστια γεωγραφική περιοχή, αλλά επίσης και για το ότι αυτός ο κοινωνικός λαϊκός ανεμοστρόβιλος εγείρει ένα ζήτημα σε...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018