Το «RedMenace» ήταν ένα ενημερωτικό δελτίο που κυκλοφόρησε στο Λονδίνο από το 1989 έως το 1990 και δημοσίευε άρθρα σχετικά με τους κοινωνικούς αγώνες και διάφορες άλλες πολιτικές εξελίξεις από μια κομμουνιστική προοπτική (1). Αυτοί οι οποίοι αναμίχθηκαν στο «RedMenace» ήσαν πεπεισμένοι ότι ο κομμουνισμός δεν είχε καμία σχέση με τις γραφειοκρατικές κεφαλαιοκρατικές δικτατορίες της Ανατολικής Ευρώπης οι οποίες βρίσκονταν τότε στα τελευταία τους: «Ο κομμουνισμός δεν έχει καμία σχέση με τον κρατικό έλεγχο της οικονομίας (όπως προτείνουν οι λενινιστές) αλλά ούτε και με το ότι οι εργαζόμενοι που είναι κύριοι των εργοστασίων τους ανταλλάσσουν τα προϊόντα τους με άλλους εργαζομένους (όπως υποστηρίζεται από μερικούς αναρχικούς). Κομμουνισμός είναι η κατάργηση όλων των μορφών του κράτους, της ανταλλαγής (αγορά και πώληση) και της ιδιοκτησίας - συμπεριλαμβανομένης και της (λεγόμενης) «συλλογικής ιδιοκτησίας». Με δύο λόγια, είναι μια κοινωνία χωρίς χρήμα, αταξική, μια α-κρατική παγκόσμια κοινότητα» (2). «Αγωνιζόμαστε για την καταστροφή του χρηματικού/ μισθωτού συστήματος και την αντικατάστασή του από μια αταξική ανθρώπινη κοινότητα στην οποία η αλλοτρίωση, η υποταγή των γυναικών και ο εθνικισμός θα έχουν καταργηθεί μια για πάντα» (3).
Το επίκεντρο της αντίληψης αυτής για τον κομμουνισμό ήταν η άποψη ότι «η επανάσταση δεν είναι υπόθεση του κόμματος»: «Δεν δεχόμαστε το ότι το κομμουνιστικό κίνημα πρέπει να περιστρέφεται γύρω από τον άξονα μιας ενιαίας οργάνωσης. Πιστεύουμε ότι είναι το οργανικό προϊόν του αγωνιζόμενου προλεταριάτου» (4).
Η κατανόηση του κομμουνισμού από πλευράς των συμμετεχόντων στο «RedMenace» επέσυρε την προσοχή τους όσον αφορά διάφορες πηγές, στις οποίες περιλαμβάνονται «οι μη μπολσεβίκοι κομμουνιστές της δεκαετίας του 1920 (Anton Pannekoek, Sylvia Pankhurst, Otto Rόhle κ.λπ....), οι ιδέες που προέκυψαν στη Γαλλία κατά τη δεκαετία του 1960, με το περιοδικό-ομάδα «Socialisme ou Barbarie» («Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα», ομάδα και περιοδικό όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξε ο Κορνήλιος Καστοριάδης) που προσπάθησε να κατανοήσει τις τότε νέες συνθήκες του σύγχρονου καπιταλισμού, κάτι στο οποίο η Καταστασιακή Διεθνής και το Vieille Taupe προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα καθορίζοντας την επανάσταση ως κάτι που καλύπτει κάθε πτυχή της ζωής μας, καθώς και μερικούς από τους αυτόνομους στην Ιταλία προς το τέλος της δεκαετίας του 1970, οι οποίοι με ανυποχώρητο τρόπο επαναβεβαίωσαν την προλεταριακή αυτονομία έξω και πέρα από κόμματα και συνδικάτα» (5). Εντούτοις, το «RedMenace» δεν ενδιαφέρθηκε να παίξει το ρόλο του φύλακα αγγέλου οποιασδήποτε παράδοσης: «θα ήταν ένα λάθος να ειδωθεί το κομμουνιστικό κίνημα ως αποκλειστική ιδιοκτησία αυτού ή του άλλου ρεύματος. Στην πραγματικότητα, οι ριζικές ιδέες μιας περιόδου που απολιθώνονται μετατρεπόμενες σε ιδεολογίες, πρέπει συχνά να πετάγονται ως άχρηστες μαζί με τις οργανώσεις που τις ενσωματώνουν από τα νέα κινήματα που αναπτύσσονται» (6).
Από τη στιγμή που εκείνοι οι οποίοι που συμμετέχουν στο «RedMenace» δεν θεώρησαν το δελτίο-ομάδα ως πολιτική οργάνωση, η κυκλοφορία ενός τέτοιου ενημερωτικού δελτίου δεν ήταν μέσο στρατολόγησης μελών ή προώθησης μιας ιδιαίτερης γραμμής ανταγωνιστικής σε άλλες στο χώρο των ριζοσπαστικών ιδεών. Οι στόχοι ήταν αρκετά διαφορετικοί: «Στις σελίδες του «RedMenace» (και, φυσικά,...
Εν μέρει το αναρχικό κομμουνιστικό κίνημα στα τέλη δεκαετίας του '70 και στις αρχές του ‘80 στις ΗΠΑ και τον Καναδά ήταν ως επί το πλείστον μια σύνθεση αναρχοκομμουνισμού και αναρχοσυνδικαλισμού. Οι αρχικές μας προσπάθειες είχαν να κάνουν με ένα σπάσιμο κάθε δεσμού με την λεγόμενη «αντι-κουλτούρα», τον αναρχισμό που δεν αναφερόταν καν στην ταξική πάλη καθώς και τον αντι-οργανωτικό αναρχισμό.
Οι προσπάθειες αυτές βρήκαν την έκφρασή τους στη συγκρότηση της Αναρχικής Κομμουνιστικής Ομοσπονδίας Βόρειας Αμερικής (ACF, 1978-1982. Το ντοκουμέντο Αρχών και Στόχων της ACF βρίσκεται στο http://www.anarco-nyc.net/history/history8.html).
Δημοσιεύουμε αυτό το ιστορικό...
Από το 1945 και έπειτα οι αυστραλιανές κυβερνήσεις εισήγαν ένα πρόγραμμα μαζικής μετανάστευσης στη χώρα και έτσι, ανάμεσα στις χιλιάδες που εισήλθαν, βρέθηκαν και αρκετοί αναρχικοί και αναρχοσυνδικαλιστές. Το 19567 δημιουργήθηκε στο Σίδνεϊ ένα τμήμα της βουλγαρικής CNT-B και μερικά χρόνια αργότερα, πάλι στο Σίδνεϊ, ένα τμήμα της ισπανικής CNT. Τα δύο αυτά τμήματα, αρχικά, προσπάθησαν να οργανώσουν την προπαγάνδα ανάμεσα στους Αυστραλούς εργάτες, αλλά λόγω του μεγάλου ρατσισμού ενάντια σε μετανάστες που επικρατούσε τότε δεν μπόρεσαν να πετύχουν και πολλά πράγματα κι έτσι περιορίστηκαν στους ομοεθνείς τους.
Τότε οι Βούλγαροι αναρχοσυνδικαλιστές σχημάτισαν Sydney...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018