Γράφτηκε από τον Isaac Puente και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό "Estudios" στο τεύχος ν. 117 το Μάϊο του 1933
Η Ισπανία, ή η ιβηρική χερσόνησος, θα είναι μία Συνομοσπονδία από ελεύθερες πόλεις και από ελεύθερους Δήμους. Στον 16ο αιώνα, πριν από την απορρόφηση από το κράτος των ελευθεριών του λαού, στην Ισπανία, όπως και σε όλα τα έθνη της Ευρώπης, υπήρχαν δύο διαφορετικές μορφές κοινωνικής συλλογικότητας. Η ελεύθερη πόλη, διαιρεμένη σε συντεχνιακές Οργανώσεις, διατεταγμένες σε γειτονιές και δρόμους, από τις οποίες ακόμη διατηρούνται ονομασίες δρόμων σε διάφορες περιοχές, και ο ελεύθερος Δήμος, στα αγροτικά χωριά. Η ελεύθερη πόλη είχε την πολιτοφυλακή της, και σε αυτή απολάμβαναν την αυτονομία τους οι συντεχνιακές Οργανώσεις των χειροτεχνών, που μπερδεύονταν, επιπλέον, με Ομάδες γειτονιάς. Ο σημερινός πληθυσμός των οικισμών είναι αρκετά πιο σύνθετος και πολυπληθής, αλλά μπορεί να οργανωθεί σε συντεχνιακές Ομάδες, όπως τα σημερινά Συνδικάτα, και σε Ομάδες γειτονιάς. Στις πρώτες στιγμές της εγκαθίδρυσης του ελευθεριακού Κομμουνισμού, και για όσο διάστημα διαρκεί η μεταναστευτική κίνηση από τις μεγάλες πόλεις, τις ιδρυμένες πάνω στον καπιταλιστικό και κρατικό παρασιτισμό, είναι απαραίτητο να αξιοποιήσουμε την οργάνωση σε συνδικάτο ή γειτονιά που ταιριάζουν με την παράδοση και τους θεσμούς οι οποίοι ήταν κοσμικοί.
Ο ελευθεριακός κομμουνισμός, όπως έχει αναπτυχθεί από τους αναρχικούς θεωρητικούς, και όπως έχει γίνει κατανοητός από τους πολιτοφύλακες της C.N.T., μπορεί να συγκεκριμενοποιηθεί σε ένα μίνιμουμ πρόγραμμα όπως το παρακάτω:
1. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ. Αυτή η επιδίωξη είναι κοινή σε όλες τις σοσιαλιστικές σχολές, και είναι η αδιαμφισβήτητη εγγύηση για να αξίζει ένα καθεστώς την ονομασία του κομμουνιστικού. Βασίζεται σε ένα δικαίωμα φυσικό, στοιχειώδες και πρωταρχικό, σύμφωνα με το οποίο κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να ζήσει. Βασίζεται σε ένα συλλογισμό τόσο λείο και επίπεδο όπως ο ακόλουθος: όντας ο άνθρωπος προϊόν της Φύσης, δεν μπορεί να επικαλεστεί ένα δικαίωμα αποκλειστικής κατοχής πάνω της. Έχουμε μόνο ένα τίτλο νόμιμης ιδιοκτησίας: αυτόν που μας παρέχουν οι ανάγκες μας. Γι’ αυτό, έχουμε δικαίωμα κατοχής μόνο σ’ αυτό που χρειαζόμαστε, και για όσο το χρειαζόμαστε. Ό,τι παίρνουμε χωρίς να το χρειαζόμαστε, αφαιρώντας το από άλλους, εκπροσωπεί μία παρακράτηση και μία αρπαγή.
Αν δεν έχουμε δικαίωμα να μονοπωλούμε τη Φύση, τότε δεν έχουμε δικαίωμα να μονοπωλούμε και αυτό που έχει παραχθεί από τον άνθρωπο. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι έχει παράξει κάτι μόνος του, με τη δική του αποκλειστικά προσπάθεια. Όλα είναι αποτέλεσμα συνεργασίας, πολλαπλών συνεισφορών. Το δικαίωμα στην ατομική ιδιοκτησία είναι ένα μισητό και άδικο προνόμιο, το οποίο είναι η βάση της οικονομικής ανισότητας.
Όλες οι σοσιαλιστικές τάσεις έχουν αυτή την επιδίωξη στο πρόγραμμά τους, αν και ποικίλουν στην διαδικασία και τον τρόπο για να την πετύχουν. Αλλά οι σοσιαλιστές κατά τις κυβερνητικές τους εμπειρίες, δεν αποφάσισαν να την εκπληρώσουν. Και οι κομμουνιστές συνεχίζουν να ανέχονται στην Ρωσία την ατομική ιδιοκτησία. Η μία ή η άλλη τάση του μαρξισμού πιστεύουν ότι θα κάνουν κοινή την ιδιοκτησία, διαρθρώνοντάς την σε μεγάλα τμήματα και δίνοντας τον έλεγχό της στο Κράτος. Οι αναρχικοί αντίθετα, δεν αντιλαμβανόμαστε άλλο τρόπο για να κάνουμε την ιδιοκτησία κοινή,...
Όταν έχουν εξαντλήσει τα επιχειρήματά τους ενάντια στον ακλόνητo συλλογισμό μας, οι χτυπημένοι από τα πάρθια βέλη εξουσιαστές κομμουνιστές μας κατηγορούν ως «εχθρούς της Ρωσικής Επανάστασης».
Από την θέση μας για την πάλη ενάντια στην δικτατορική αντίληψη περί επανάστασης - μια θέση που την μοιραζόμαστε με τους Ρώσους συντρόφους μας - έως την υποστήριξη των επιχειρημάτων μας, μνημονεύουμε τα ολέθρια αποτελέσματα της δικτατορικής κατεύθυνσης της επαναστατημένης Ρωσίας και κρατάμε άσβηστο το φως των σοβαρών λαθών της εκεί κυβέρνησης και με αυτή την λογική και μόνο μας κατηγορούν ότι αγωνιζόμαστε ενάντια στην Ρωσική Επανάσταση.
Αυτό είναι κάτι παραπάνω από αδικαιολόγητες κατηγορίες. Είναι ένα...
Μετάφραση Έλενα Πατρικίου.
Όταν, στην πορεία της ανθρώπινης εξέλιξης, οι υπάρχοντες θεσμοί αποδεικνύονται ασύμβατοι με τις ανάγκες του ανθρώπου, όταν χρησιμεύουν μόνον στην υποδούλωση, την καταλήστευση και την καταπίεση της ανθρωπότητας, ο λαός έχει το αιώνιο δικαίωμα να εξεγερθεί εναντίον τους και να τους ανατρέψει.
Το γεγονός ότι αυτές οι δυνάμεις -εχθρικές προς τη ζωή, την ελευθερία και την επιδίωξη της ευτυχίας- νομιμοποιούνται από συνταγματικούς νόμους, καθαγιάζονται από το Θείο Δίκαιο και ενδυναμώνονται από την πολιτική εξουσία, δεν δικαιολογεί επ’ ουδενί τη διατήρησή τους.
Θεωρούμε αυτές τις αλήθειες αυταπόδεικτες: Θεωρούμε αυταπόδεικτο ότι όλα τα ανθρώπινα πλάσματα, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος ή...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018