Οι αναρχικές ιδέες και πολιτική έχουν αρχίσει να απλώνουν σιγά-σιγά ρίζες στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, αλλά πρέπει ακόμα να βεβαιωθούμε ότι αυτές οι ιδέες και η πολιτική θα μεταφραστούν σε αυτό που πρέπει να είναι: ένα επαναστατικό πρόγραμμα κοινωνικής αλλαγής προς μια ελεύθερη αυτοδιευθυνόμενη κοινωνία.
Οι αναρχικές ιδέες και πολιτική έχουν αρχίσει να απλώνουν σιγά-σιγά ρίζες στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, αλλά ακόμα είμαστε απορροφημένοι στην προώθηση αυτών των ιδεών και της πολιτικής ενώ η ταξική πάλη κλιμακώνεται παντού.
Οι ιδέες αυτές διαμορφώθηκαν από τις καταπιεσμένες μάζες ως ο πυρήνας ενός επαναστατικού προγράμματος. Αυτό σημαίνει ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια επείγουσα ανάγκη να διαμορφώσουμε μια ΑΝΑΡΧΙΚΗ ανάλυση και κριτική της παρούσας καταάστασης και της επικρατούσας εξουσίας καθώς και της παραγωγής ανάλογων σχέσεων στις κοινωνίες μας, ώστε να βεβαιωθούμε ότι οι αυτές οι ιδέες και η πολιτική θα μεταφραστούν σε αυτό που πρέπει να είναι: ένα επαναστατικό πρόγραμμα κοινωνικής αλλαγής προς μια ελεύθερη αυτοδιευθυνόμενη κοινωνία.
Θεωρώ ότι ένα αναρχικό μανιφέστο για την Παλαιστίνη θα βρεθεί στο δρόμο μας ή ένα άλλο μανιφέστο (και μια κριτική ανάλυση) της κατάστασης που επικρατεί στις κοινωνίες μας γενικότερα, καθώς και μια απαραίτητη εισαγωγή ενός αναρχικού μανιφέστου στη Μέση Ανατολή και τον Αραβικό και Μουσουλμανικό κόσμο. Νομίζω ότι οι Ιορδανοί σύντροφοι, οι Ισραηλινοί επίσης, όπως και οι αγωνιστές των Αναρχικών Ενάντια στο Τείχος βρίσκονται ήδη στη θέση να θέσουν τις πρωταρχικές ιδέες για ένα τέτοιο μανιφέστο, το οποίο μετά πρέπει να συζητηθεί πλατιά από κάθε ενδιαφερόμενη αναρχική οργάνωση και σύντροφο ξεχωριστά.
Αυτό δεν αποτελεί μια διαδικασία διαμόρφωσης μιας ντε και καλά αλάθητης αναρχικής ανάλυσης και προγράμματος για την Παλαιστίνη, αντίθετα αποτελεί μια διαδικασία διαμόρφωσης μιας προτεινόμενης αναρχικής ανάλυσης και προγράμματος, που όχι μόνο θα βοηθήσει στην απαρχή ενός ελεύθερου διαλόγου σχετικού με το όλο θέμα ανάμεσα στους αναρχικούς, αλλά ακόμα και να παρακινήσει τις παλαιστιναικές, ισραηλινές, αιγυπτιακές, συριακές, ιορδανικές και λιβανικές μάζες να αναλάβουν μια πρωτοβουλία για το δικό τους παρόν και μέλλον, αποτελώντας μέρος ενός πλατύτερου διαλόγου και συζήτησης ανάμεσα στις καταπιεσμένες μάζες για το ποιος είναι ο καλύτερος δρόμος προς την ελευθερία.
Mazen Kamalmaz
Σύρος αναρχικός
*Ελληνική μετάφραση “Ούτε Θεός-Ούτε Αφέντης”, 21 Απρίλη 2010.
...
Η καρδιά σας είναι γεμάτη με οίκτο και θλίψη απ’ το θέαμα της αθλιότητας που σκεπάζει την ανθρωπότητα, απ’ τις συγχύσεις και τα σκαμπανεβάσματα που τη βασανίζουν.
Και μένα επίσης. Τί κάνετε, τότε, γι’ αυτό, Mademoiselle;
Όπως όλοι εκείνοι που πιστεύουν στην αναγκαιότητα και το ότι είναι μοιραίο οι θεσμοί να μας κυβερνούν, δεν νομίζετε αν το σύνολο των κακών υπό το βάρος των οποίων οι άνθρωποι μοχθούν μπορεί να καταλογιστεί σ’ αυτούς τους ίδιους τους θεσμούς ή όχι. Και χωρίς να συλλογιστείτε αναμφίβολα απευθύνεστε σ’ εκείνους που τους πολεμούν, που τους καταδικάζουν κι εργάζονται για να τους αντικαταστήσουν με άλλες κοινωνικές ρυθμίσεις, και τους ζητάτε να απαρνηθούν την κακή δουλειά που κάνουν. Είμαι, Mademoiselle, ένας απ’...
Του KarlBlythe
Στο κείμενο αυτό θα εξετάσω μερικές επιλογές από την Οργανωτική Πλατφόρμα μαζί με μερικά από τα γραπτά του Νέστορα Μαχνό, ως αφετηρία του ζητήματος της αναρχικής οργάνωσης. Για να αποφευχθούν μακροσκελείς εξηγήσεις του ιστορικού πλαισίου, θα υποθέσω ότι ο αναγνώστης είναι ήδη εξοικειωμένος με τα περισσότερα από αυτά τα γραπτά. Για εκείνους που δεν είναι, αναφέρομαι ως κύριες πηγές και αφετηρία έρευνας στην εργασία του Alexandre Skirda «FacingtheEnemy: AHistoryofAnarchistOrganizationfromProudhontoMay 1968» (η οποία περιέχει μια μετάφραση και διάλογο για την Πλατφόρμα) καθώς και...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018