Της L. Akai
Ο αγώνας για την ελευθερία είναι αξιέπαινος και αξίζει τη συμπάθειά μας. Τη στιγμή που το Κράτος καταφεύγει στη βάναυση βία ενάντια σε έναν λαό, απαιτούνται η αλληλεγγύη και η δράση μας και, στην πραγματικότητα, σε όλο τον κόσμο οι διάφοροι άνθρωποι καλής θέλησης έχουν εκφράσει την αγανάκτησή τους για την κατάσταση στο Θιβέτ. Τα κινήματα διαμαρτυρίας απαιτούν «ένα τέλος στον πολιτιστικό ιμπεριαλισμό», «ελευθερία», ακόμη και τη «συντριβή του καταπιεστή» και ενώνονται στη βάση τέτοιου είδους συνθημάτων και αιτημάτων. Αλλά τι θα γινόταν εάν το Θιβέτ επρόκειτο να κερδίσει την ανεξαρτησία του από την Κίνα;
Το θέμα της εθνικής απελευθέρωσης είναι περίπλοκο. Οι διακρίσεις, η καταστροφή του πολιτισμού και των τοπικών κοινοτήτων είναι μορφές καταστολής που χρησιμοποιούνται συχνά στον πόλεμο ενός έθνους εναντίον ενός άλλου έθνους, αντίθετα με αυτό που συμβαίνει στα πλαίσια του πολέμου των κυρίαρχων τάξεων εναντίον των υποταγμένων. Κατά συνέπεια, τα κινήματα εθνικής απελευθέρωσης όλων των ειδών τείνουν να δημιουργήσουν την αυταπάτη ενός μαζικού κοινού συμφέροντος εναντίον ενός καταπιεστή ο οποίος έρχεται πάντα από το εξωτερικό. Η «αυτοδιάθεση» είναι πάρα πολύ συχνά ένα σύνθημα που σημαίνει πραγματικά το δικαίωμα των ελίτ ενός δεδομένου έθνους να ασκήσουν εξουσία και επιρροή, οικονομική και πολιτική, σε βάρος εκείνων που θα αποτελούσαν τους υπηκόους ενός νέου έθνους-κράτους.
Δεν αποτελεί καμία σύμπτωση ότι ο «αγώνας να είναι κανείς ελεύθερος» υποστηρίζεται επιλεκτικά. Άτομα ή μεγαλύτερες ομάδες της κοινωνίας μπορούν να δώσουν προτεραιότητα σε έναν αγώνα σε βάρος κάποιου άλλου για διάφορους λόγους και στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική μπορεί να παρατηρήσει κάποιος την «cause celebres» (μεγάλη υπόθεση) που υποστηρίζεται από διάσημα και ισχυρά πρόσωπα αλλά και αποσπά μια δυσανάλογη προσοχή εκ μέρους των ΜΜΕ (όταν συγκρίνεται με άλλους ανάλογους αγώνες). Οι «cause celebres» είναι σε θέση να προσελκύσουν και να κινητοποιήσουν τους ανθρώπους και να συσπειρώσουν τους διακαείς υποστηρικτές της υπόθεσης. Αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν «cause celebres» όλοι οι κοινωνικοί αγώνες ή ακόμα και η όποια ανθρώπινη τραγωδία. Οι «cause celebres» προκαλούν εύκολη κινητοποίηση γύρω από αυτά τα κινήματα εθνικής απελευθέρωσης που συσχετίζονται επίσης (όχι συμπτωματικά) με την απόκτηση της ανεξαρτησίας από τα υπερ-κράτη που δημιουργούνται από τα αποκαλούμενα «κομμουνιστικά έθνη». Η βάναυση ολοκληρωτική φύση των εν λόγω κρατών αποδεικνύεται περίφημα με την αγανάκτηση χωρών πολλές από τις οποίες έχουν ακόμη και ισάξιες αγριότητες στον απολογισμό τους. Τα μέλη του αμερικανικού πολιτικού καθεστώτος σπεύδουν να καταδικάσουν γρήγορα την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κίνα και μερικοί απαιτούν ακόμη και μποϊκοτάρισμα των Ολυμπιακών Αγώνων παρόμοιου με αυτό που πραγματοποιήθηκε το 1980, ενώ οι Αμερικανοί συνεχίζουν να σκοτώνουν τους πολίτες στους διάφορους πολέμους για το πετρέλαιο, να υποστηρίζουν τους δεξιούς παραστρατιωτικούς δολοφόνους, να εκτελούν τους φυλακισμένους και να υποστηρίζουν οικονομικές συνθήκες εργασίας εν είδει σκλαβιάς στα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο όπου παράγονται τα αγαθά για τους Αμερικανούς καταναλωτές. Μερικοί «ενδιαφερόμενοι πολίτες του κόσμου» απαιτούν με παροξυσμό το μποϊκοτάρισμα των Ολυμπιακών Αγώνων από τις ΗΠΑ. Με αυτό δεν εννοούμε ότι η αντίδραση για την κατάσταση στο Θιβέτ είναι αδικαιολόγητη. Ακριβώς το...
Το περασμένο Σαββατοκύριακο εκπρόσωποι από 6 αναρχικές ευρωπαϊκές οργανώσεις που συμμετέχουν στο Anarkismo συναντήθηκαν στο Παρίσι για το ευρωπαϊκό συνέδριο του Anarkismo.net
Μέλη των Alternative Libertaire από τη Γαλλία, Organisation Socialiste Libertaire από την Ελβετία, Workers Solidarity Movement από την Ιρλανδία, Liberty & Solidarity από τη Βρετανία, Federazione dei Comunisti Anarchici από την Ιταλία και Counter Power από τη Νορβηγία εξέτασαν και επεξεργάστηκαν μια σειρά άρθρων και προτάσεων.
Στις προτάσεις αυτές συμπεριλαμβάνονται σκέψεις για την βελτίωση των σχέσεων και επαφών μεταξύ των οργανώσεων αυτών στην κατεύθυνση της ανάπτυξης μιας κοινής κατανόησης και...
Για μια ακόμα, φορά η ZACF πρέπει να υπερασπίσει την πολιτική μας παράδοση από τους αστούς πολιτικούς, αυτή τη φορά και από τις δύο φράξιες του ANC (Εθνικού Αφρικανικού Κογκρέσου) και να τους εξηγήσουμε τι εννοούμε ακριβώς με έναν όρο που χρησιμοποιούν χωρίς να γνωρίζουν την ουσία και τη σημασία του.
Αυτή τη φορά αναφερόμαστε στην ανακοίνωση του Mosiuoa Lekota (σ.τ.μ.: ανώτερο στέλεχος του ANC, πρώην υπουργού Άμυνας της Ν. Αφρικής, που τώρα έχει ήδη φτιάξει το δικό του πολιτικό κόμμα), όταν σχολιάζοντας τα συνθήματα των υποστηρικτών του ANC “Θάνατος στο (Mbhazima) Shilowa, Θάνατος στον Lekota” (σ.τ.μ.:...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018