“Ο αναρχισμός του δεν ήταν δογματικός. Αποτελείτο από συνδικαλισμό, αντι-κοινοβουλευτισμό, από ελεύθερη σκέψη, ελεύθερο έρωτα, από νεο-Μαλθουσιανισμό και πολύ θράσος. Ήταν ο Benoit, απλά ο Benoit.” Ο Pierre Monatte για τον Broutchoux
Ο Benoit Broutchoux γεννήθηκε στο Essertenne στη Γαλλία στις 7 Νοεμβρίου 1879. Ήταν ένα από τα οκτώ παιδιά. Ο πατέρας του ο Sebastien ήταν μεταλλουργός. Ξεκίνησε τη δουλειά πολύ νέος ως καροτσιέρης σε ένα αγρόκτημα, στη συνέχεια εργάστηκε σε διάφορα εργοστάσια πριν γίνει ανθρακωρύχος στο Montceau les Mines. Τραυματίστηκε στο πόδι σε ένα εργατικό ατύχημα. Το 1898 πήγε στο Παρίσι και εργάστηκε ως σκαφτιάς στην κατασκευή του μετρό του Παρισιού. Ήταν στο Παρίσι που άρχισε για πρώτη φορά να συχνάζει σε αναρχικούς και συνδικαλιστικούς κύκλους. Συνεισέφερε σε πολλά άρθρα στην Le Chemineau, μια αναρχική εφημερίδα. Επέστρεψε στο Montceau την Άνοιξη του 1900. Συνελήφθη ύστερα από το θάνατο ενός μεταλλεργάτη, του Brouillard, όταν έδωσε μια πύρινη ομιλία στην κηδεία του. Καταδικάστηκε για “παρακίνηση σε φόνο και λεηλασία, προσβολή του Στρατού, προκλητικά λόγια σχετικά με την κοινοβουλευτική κυβέρνηση”. Λίγο μετά την αποφυλάκισή του, στις 7 Σεπτεμβρίου 1900 καταδικάστηκε απόντος του ιδίου σε έξι μήνες φυλακή γιατί είχε χτυπήσει έναν αστυνομικό. Κατά τη σύλληψή του τον Οκτώβριο κατάφερε να διαφύγει. Συνελήφθη και πάλι και η ποινή του μετατράπηκε σε 4 μήνες φυλακή το 1901. Αφού βγήκε από τη φυλακή πήγε με μια ομάδα ανθρακωρύχων από το Montceaux στο Lens στη βόρεια Γαλλία όπου είχαν συμφωνήσει να εργαστούν στα ανθρακωρυχεία του Πα-ντε-Καλαί. Ο ίδιος πέρασε από εκεί ως Benoit Delorme, χρησιμοποιώντας χαρτιά που του είχε δανείσει ένας ανθρακωρύχος με αυτό το όνομα. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου συνάντησε και μετακόμισε με την Fernande Richir, η οποία επρόκειτο να γίνει η σύντροφος της ζωής του. Η Fernande ήταν επίσης συνειδητή αναρχικός, και συνέβαλε σε διάφορες εκδόσεις. Τον Οκτώβριο του 1902 συμμετείχε σε απεργία για την 8ωρη εργάσιμη ημέρα και στη συνέχεια συνελήφθη για “επίθεση κατά του δικαιώματος στην εργασία” και για κλοπή ταυτότητας.
Αντιτάχθηκε έκτοτε στους ηγέτες της ένωσης ανθρακωρύχων Emile Basly και Arthur Lamendin, οι οποίοι είχαν ρεφορμιστικές θέσεις σχετικά με την πολιτική του σοσιαλιστή Jules Guesde (ο χαρακτήρας του Ετιέν Λαντιέ στο Ζερμινάλ του Ζολά είναι προφανώς βασισμένος στον Basly). Ως υπέρμαχος της άμεσης δράσης και του σαμποτάζ, συχνά έδρασε με ομάδες απεργών τη νύχτα κόβοντας τηλεγραφικές γραμμές. Παρόλο που συμμετείχε σε δραστηριότητες στο χώρο εργασίας, προπαγάνδιζε επίσης τον έλεγχο των γεννήσεων και ανοιχτά υποστήριζε ενώσεις ελεύθερου έρωτα εναντίον του θεσμού του γάμου. Γι’ αυτό καταδικάστηκε σε 20 μέρες φυλακή για “προσβολή των χρηστών ηθών”, αλλά ανακλήθηκε στην έφεση. Έγινε ηγετική μορφή στο Jeune Syndicat (Νεολαιίστικη Ένωση) επιμελούμενος την εφημερίδα του Reveil Syndicale από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο του 1903, και στη συνέχεια τη διάδοχό της L’Action Syndicale. Ύστερα από τη φοβερή καταστροφή στο ορυχείο της Courrieres στις 10 Μαρτίου 1906 που στοίχισε τη ζωή σε χίλια εκατόν ένα άτομα, το Jeune Syndicat ήταν σε θέση να σημειώσει σημαντική πρόοδο συγκριτικά με το Vieux Syndicat του Basly, με την απεργία που ακολούθησε την καταστροφή ωθώντας τον Benoit στο...
Σύντομο δοκίμιο του ονομαστού Ρώσου αναρχικού Γκρεγκόρι Μαξίμοφ για την ήττα της επανάστασης του 1917 από την αντεπανάσταση από τα μέσα
Υποστηριζόταν μέχρι σήμερα ότι η μεγάλη Γαλλική Επανάσταση του 1789-1793 μας έδωσε ένα κλασσικό παράδειγμα επανάστασης και αντεπανάστασης. Ακόμη και τώρα πολλοί είναι της άποψης ότι η περίοδος της εξουσίας των Γιακωβίνων (Jacobin) συνιστούσε επαναστατική περίοδο, παρά τη σειρά αντεπαναστατικών μέτρων που υιοθετήθηκαν από την εξουσία, και ότι η πτώση των Γιακωβίνων σήμανε την αρχή της αντεπανάστασης. Ως εκ τούτου, αυτό που προκύπτει είναι ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμία αντεπανάσταση εφόσον το κόμμα που ανέρχεται από...
Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε με τον τίτλο “Να οργανώσουμε τις ελεύθερες ανεξάρτητες κι αλληλέγγυες κομμούνες” στο τεύχος 38, 11 Οκτώβρη 1990, του Δελτίου Πληροφόρησης “Ο Αναρχικός”.
Δημοτικές εκλογές. θεσμός που έχει άμεση σχέση με τις εξαγγελίες της εκάστοτε κυβέρνησης σχετικά με τη λαϊκή συμμετοχή, την αποκέντρωση και την ενίσχυση του ρόλου των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.)
Στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα όπου έχουμε ήδη μπει σε μια νέα φάση ανάπτυξης του συστήματος εξουσίας και εκμετάλλευσης, είναι, όλο και πιο φανερό ότι η τοπική αυτοδιοίκηση είναι πλέον ένας τομέας, που όταν αναπτυχθεί κατάλληλα από τους εκμεταλλευτές, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018