Κατά την Ισπανική Επανάσταση του 1936 ο κινηματογράφος και η διασκέδαση κολλεκτιβοποιήθηκαν από τους εργαζομένους. Η CNT και η FAI κατήργησαν την ιδιωτική ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών. Αμέσως η παραγωγή αυξήθηκε εκπληκτικά.
Η κολλεκτιβοποίηση της κινηματογραφικής βιομηχανίας ξεκίνησε το Ιούλη του 1936 και συνεχίστηκε μέχρι το Μάη του 1937. Η παραγωγή αυξήθηκε εκπληκτικά και έφτασε τις ενενήντα ταινίες σε ένα χρόνο. Η παραγωγή περιελάμβανε ντοκιμαντέρ, δράματα, κωμωδίες, όλες υψηλής ποιότητας.
Ντοκιμαντέρ που ενημέρωναν το κόσμο για τη κοινωνική επανάσταση και γυρίστηκαν τότε περιλαμβάνουν: το επαναστατικό κίνημα στη Βαρκελώνη, οι συλλογικότητες της Αραγονίας, Αγωνίζονται στο Μέτωπο, Αντιφασιστικός Στρατός στην Αραγονία, οι Αετοί του IAF, Μαδρίτη ο τάφος του φασισμού.
Δυστυχώς, μεγάλο μέρος του κινηματογραφικού υλικού χάθηκε, όπως μια σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο Estampas guerreras. Την εποχή εκείνη κατά τη διάρκεια του πολέμου εθνικιστικές ομάδες κατέστρεφαν τα αρνητικά των φιλμ με μανία.
Ένας σημαντικός άνθρωπος για το κολλεκτιβοποιημένο κινηματογράφο της εποχής ήταν ο Armand, σεναριογράφος, ηθοποιός, και σκηνοθέτης από το 1913, άριστος γνώστης της επαναστατικής μεθόδου παραγωγής.
Μια κομμούνα παραγωγής ταινιών είχε εγκατασταθεί και στο Παρίσι και παρήγαγε τη ταινία «La Commune». Μόνο το πρώτο μέρος τελείωσε. Το δεύτερο δεν μπόρεσαν να το τελειώσουν λόγω του πολέμου.
Σημαντική ταινία εκείνης της ιστορικής περιόδου ήταν και «Ο Αναρχοσυνδικαλιστής».
*Ένωση των Γραφικών Τεχνών, Επικοινωνιών και Ψυχαγωγίας CNT/AIT Μαδρίτης
**Στο πρωτότυπο κείμενο (στο http://archivo.cnt.es/Documentos/cineyanarquismo/home.htm) υπάρχουν σύνδεσμοι προς περισσότερα κείμενα στα Ισπανικά με περισσότερες πληροφορίες.
ΚΡΕΑΣ ΑΠΟ ΑΓΡΙΑ ΖΩΑ: ΑΝΑΡΧΙΚΟ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ
Μια ταινία που ξεχωρίζει στην ιστορία του αναρχικού σινεμά κατά την Ισπανική Επανάσταση είναι η ταινία «Κρέας Από Άγρια Ζώα» του σκηνοθέτη Armand.
1936: Μια ιστορική κινηματογραφική ταινία του αναρχικού κινήματος γυρίζεται, η Κρέας από άγρια ζώα. Το φιλμ παρ’ ολίγο να χαθεί, μα αποκαταστάθηκε το 1991-1992 χάρη στις προσπάθειες του Ferran Alberich. Οι φήμες έλεγαν πως η ταινία δεν είχε ολοκληρωθεί ποτέ, μα ένα έγγραφο του σκηνοθέτη Armand αποδεικνύει ότι αυτό δεν είναι αλήθεια.
Τα γυρίσματα γινόντουσαν, μεταξύ άλλων, και στο κήπο του Retiro. Τα γυρίσματα τα έκανε ο Armand μετά από ημέρες εξουθενωτικής εργασίας.
Οι πρώτες σκηνές γυρίστηκαν στις 16 Ιουλίου 1936. Ο Armand ήταν ο συγγραφέας, ο σκηνοθέτης, και ερμηνευτής της ταινίας. Οι άνθρωποι που ασχολιόντουσαν με τα γυρίσματα σε κάποια στιγμή ενώ δούλευαν πάνω στη ταινία άκουσαν φήμες για μια φασιστική επίθεση αλλά ήταν τόσο πολύ απορροφημένοι από την ταινία που δεν έδωσαν σημασία. Λίγο αργότερα άκουσαν στο ραδιόφωνο ενός γείτονα την επιβεβαίωση της φήμης.
Την Κυριακή, 19 Ιουλίου τα γυρίσματα έχουν μια προσωρινή παύση καθώς τους ζητήθηκε να βοηθήσουν. Γίνονται εχθροπραξίες, μεταξύ των οποίων και η Έδρα του Βουνού στη Μαδρίτη, στην οποία φαίνεται να είναι αυτόπτης μάρτυρας.
Ωστόσο η ταινία έπρεπε να συνεχιστεί. Πολλοί άνθρωποι που δουλεύουν γι’ αυτή εξαρτώνται από αυτή για την επιβίωσή τους και την επιβίωση των παιδιών τους. Παίρνεται η απόφαση να συνεχίσουν τα γυρίσματα.
Συχνά στα γυρίσματα δεν πήγαιναν όλοι οι ηθοποιοί επειδή πολλοί είχαν μείνει ακόμα στο μέτωπο και πολεμούσαν. Είχαν και...
The need of Oreo (Beauty) is a rhythm for human existence.
And the whole world’s life revolves around this need, which gave birth to arts and sciences and systems. Everyone pursue beauty passionately as their own. And those who cherish it in their neighbor want it for themselves, as well as those who cherish it in themselves. So many photographers were better paid because they took flattering portraits; and many entreaties, and tall stiff collars, and privations served as means strictly for our finest appearance!
And how many diplomas did we pursue, exerting ourselves in forced labour, only...
Pamphlet review edited and translated by Paul Pomonis Kate Sharpley Library, 26 pages
This pamphlet charts the emergence of anarchism in Greece from the 1860s when Emmanuel Daoudoglou, under the influence of the International Workingmen’s Association (First International) of Naples, where he was then staying, became an anarchist. The Russian anarchist Bakunin was living in the Naples area at the time. A number of other Greeks started developing anarchist ideas around the same time and this further developed with the influence of the Paris Commune of 1871.
Patras, a port town, had good links to Italy, and...
Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019
Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018