Είναι εντυπωσιακό πώς ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού κινήματος εξακολουθεί να αναπαράγει δηλώσεις και κείμενα της υποτιθέμενης «επαναστατικής» κομμουνιστικής οργάνωσης Μπορότμπα από τη περιοχή του Ντονμπάς, παρ' όλες τις αποδείξεις για την ακρο-συντηρητική κατεύθυνσή της (μέχρι και στα ελληνικά έχει κυκλοφορήσει μία καταγγελία κατά της Μπορότμπα που την έχουν υπογράψει 20 αριστερές και αντιεξουσιαστικές οργανώσεις της Ουκρανίας [1]). Είχα κάνει παλιότερα ένα ποστ πάνω σε αυτό το ζήτημα[2], αλλά εδώ θα παραθέσω μερικά στοιχεία ακόμα. Η Μπορότμπα είναι εκφραστής του ακρο-συντηρητικού εθνο-μπολσεκιβισμού, και ως τέτοια διαχρονικά συνεργάζεται σχεδόν αποκλειστικά με ομάδες και οργανώσεις του χώρου της άκρας δεξιάς.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δημιουργία της «Επιτροπής για την απελευθέρωσης της Οδησσού» - ένας συνασπισμός μεταξύ τριών οργανώσεων [3]. Στην 1η φώτο βλέπουμε την ιδρυτική συνέντευξη τύπου στην οποία συμμετέχουν οι 3 αρχηγοί από κάθε μία από της συμμετέχουσες οργανώσεις σε αυτόν τον συνασπισμό – από αριστερά προς δεξιά: Αλεξάντερ Βασίλιεφ από το εθνικιστικό κόμμα «Πατρίδα», ο Ντμίτρη Μαϊντάνικ από τη νεοναζιστική «Σλαβική Ενότητα» και ο Αλεξέι Άλμπου από την Μπορότμπα!. Και ενώ η οργάνωση «Πατρίδα» μπορεί να χαρακτηριστεί ως «εθνικισμός με γραβάτα», η «Σλαβική Ενότητα» είναι μια σκληροπυρηνική προ-ρωσική νεοναζιστική οργάνωση της Οδησσού, η ραχοκοκαλιά της οποίας αποτελείται από νεοναζί σκινάδες όπως μπορείτε να δείτε στη 2η φώτο (και άλλες φωτογραφίες τους εδώ [4]). Πρόκειται για μια οργάνωση η οποία προωθεί τη σλαβική υπεροχή και την επανένωση της Ρωσίας, Λευκορωσίας και Ουκρανίας σε μια νέα μεγάλη Ρωσική αυτοκρατορία.

Στην 3η φώτο βλέπουμε τον αρχηγό της Μπορότμπα, τον Άλμπου (αριστερά στη μικρότερη φώτο), μαζί με τον Αλεξέι Μοζγκοβόϊ (διοικητή του τάγματος «Φάντασμα» της «Λαϊκής Δημοκρατίας» του Λουχάνσκ), τον οποίο μπορούμε να δούμε δίπλα με στολή της μοναρχο-φασιστικής Λευκής Φρουράς. Ο Άλμπου έχει δηλώσει πως εντάσσεται στο τάγμα «Φάντασμα» [5] ενώ παράλληλα εκεί υπηρετούσαν γνωστοί νεοναζιστές όπως ο Αλεξέι Μιλτσάκοφ, Κονσταντίν Κοβάλεφ και η Ξένια Σικάλοβα, καθώς και νεοναζιστικές στρατιωτικές μονάδες, όπως το «Ρούσιτς» και το «Φοίνιξ», που τότε αποτελούσαν μέρος του τάγματος αυτού. [6]

 

Πώς γίνεται, άραγε, η «αντιφασιστική» Μπορότμπα να συνεργάζεται με ακραίες νεοναζιστικές οργανώσεις και με φίλο-μοναρχικούς; Η Μπορότμπα, ως γνήσιος εκφραστής του εθνο-μπολσεβικισμού βασίζεται σε ακρο-συντηρητικές και αυταρχικές θέσεις, οι οποίες είναι και το σημείο συνάντησης με τους ακροδεξιούς και φασιστικούς συμμάχους της. Αυτές οι θέσεις είναι φανερές από διάφορες επιμέρους τοποθετήσεις τους, όπως το ακόλουθο άκρως ομοφοβικό σχόλιο του Άλμπου: «Εξακολουθώ να προτείνω να προχωράμε χώρια από τους π*ύστηδες (τόσο σωματικά όσο και ηθικά) και άλλους ανώμαλους» [7]. Η Μπορότμπα επίσης υποστηρίζει καλέσματα για υποτιθέμενα «μεγάλα ενιαία μέτωπα» μεταξύ κομμουνιστών και άλλων, που σημαίνουν κατά βάση συνεργασία με «λαϊκό-πατριωτικές» (sic) δυνάμεις [8].

Έχουν γραφτεί τόσα και τόσα για τη στάση και τη θέση της Μπορότμπα, και παρ' όλα αυτά μέρος του ελληνικού κινήματος, όπως και εναλλακτικά μίντια (βλ. the press project) κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν (ή ακόμα χειροτέρα, παραβλέπουν όλη τη συντηρητικούρα και τους αρκεί που η Μπορότμπα κρατά αντι-δυτική στάση!)

Η αλήθεια είναι πως οι οργανώσεις τύπου Μπορότμπα δημιουργούνται ώστε να τροφοδοτούν τη νοσταλγία για τη γραφειοκρατική ΕΣΣΔ και μέσα από αυτήν να κερδίζουν οπαδούς για τη σημερινή αυταρχική Ρωσία. Το σφυροδρέπανο και το κόκκινο αστέρι δεν κάνουν μια οργάνωση «επαναστατική» (ίσα-ίσα συχνά είναι ένδειξη συντηρητισμού). Η ιδεολογία είναι ένα εργαλείο με το οποίο οι εξουσιαστικές τάσεις μπορούν να καμουφλάρουν την πραγματικότητα προς όφελός τους. Έτσι η κομματική ελίτ της ΕΣΣΔ «οδηγούσε την κοινωνία προς το αταξικό μέλλον» δημιουργώντας τερατώδη γραφειοκρατία και ανισότητα εξουσίας. Κάτι παρόμοιο βλέπουμε να συμβαίνει και σήμερα με τη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία… Και βλέποντας τη μεγαλύτερη εικόνα διεθνώς, φαίνεται πως υπάρχει τα τελευταία χρόνια μια αυξανόμενη τάση προς υποστήριξη αυταρχικών ηγετών, τάσεων πρωτοπορίας και ανάθεσης, κάτι που γοητεύει και μέλη εγχώριων αριστερίστικων ομαδοποιήσεων -και κάποιους αυτοαποκαλούμανους αναρχικούς- που άφησαν εντελώς πια πίσω τους το πάθος για ελευθερία και άμεση δημοκρατία, σερνόμενοι υπό τη θεαματική ενασχόληση με την πολιτική, τη ματσίλα και τον στενά οικονομίστικο ταξικό αγώνα.
Όσο εξακολουθούμε να ασχολούμαστε με το θέαμα και το φαίνεσθαι, και όχι με την πολιτική (η οποία έχει να κάνει με την ουσία των θέσεων και των πράξεων), θα είμαστε καταδικασμένοι να πέφτουμε στις παγίδες του κάθε πολιτικού απατεώνα οπορτουνιστή.

ΥΓ. Σε μια από τις φωτογραφιες βλέπουμε μια κοπέλα να χαιρετά ναζιστικά μέσα από διαδήλωση του Εθνο-Μπολσεβικικού Κόμματος της Ρωσίας (που σήμερα έχει μετονομαστεί σε «Η Άλλη Ρωσία»), βασικός θεωρητικός του οποίου ήταν ο Alexander Dugin, ο οποίος σήμερα είναι ο στενότατος συνεργάτης του Πούτιν, βλ. κριτική εδώ: https://www.aftoleksi.gr/.../apoapoikiopoiisi-eisvoli.../ . Ο εθνο-μπολσεβικισμός είναι ένα πολιτικό ρεύμα, το οποίο βασίζεται στον συνδυασμό άκρας αριστεράς και άκρας δεξιάς. Διαβάστε περισσότερα εδώ -> https://en.wikipedia.org/wiki/National_Bolshevism... και εδώ -> https://libcom.org/.../investigation-red-brown-alliances...

 

Πηγές:
[1] https://athens.indymedia.org/post/1543755/
[2] https://www.facebook.com/yavor.tarinski/posts/334076575401793
[3] https://archive.ph/jm97p#selection-211.28-211.56
[4] https://dumskaya.net/.../Prorossijskie_sily_proshlis.../
[5] https://antikor.com.ua/.../50775-odesskij_deputat_aleksej...
[6] https://linksunten-indymedia-org.translate.goog/.../...
[7] https://www.indymedia.org.uk/.../world/2014/09/517921.html
[8] http://www.borotba.su/velikaya-klassovaya-bitva.../

Yavor Tarinski

 

Ο ήλιος της Αναρχίας ανέτειλε - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακές εκδόσεις Κουρσάλ

 


Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019

 

Στο SBS Greek στις 18/07/2019

Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018

 

Απόπειρες αναρχικής οργάνωσης στη δεκαετία του 1980 - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακοί και ριζοσπάστες της διασποράς - εξώφυλλο βιβλίου

email

ιστορία αναρχικού κινήματος αναρχικό κίνημα κοινωνικοί αγώνες ιστορία εργατική τάξη επαναστατικό κίνημα Ισπανία, Ελλάδα Ρωσία κοινωνικά κινήματα αναρχική-θεωρία Γαλλία αναρχισμός αναρχοσυνδικαλισμός ζητήματα τέχνης αριστερά εργατικό κίνημα anarchism Ιταλία φεμινισμός κομμουνισμός Αυστραλία ΗΠΑ, Ρωσία, ελευθεριακή εκπαίδευση αντιφασισμός history κοινωνία επαναστατική θεωρία εθνικά ζητήματα αναρχοσυνδικαλιστές διεθνισμός λογοτεχνία μελλοντική κοινωνία ποίηση συνδικαλισμός radicalism αγροτικά κινήματα αναρχικός κομμουνισμός αστικός τύπος Πάτρα Greece πολιτειακό κριτική Μεξικό περιβάλλον καταστολή Βουλγαρία φεντεραλισμός ένοπλη δράση Διασπορά working class εξεγερμένοι διανοούμενοι γεωγραφία syndicalism εξεγέρσεις αγροτικές εξεγέρσεις communism Κούβα communist-party κινητοποιήσεις θέατρο σοσιαλισμός χρονογράφημα Γκόλντμαν βιβλίο Παρισινή Κομμούνα νεκρολογία Άγις Στίνας αναρχικοί Αίγυπτος Πρωτομαγιά σοσιαλιστές φοιτητικό κίνημα αγροτικό ζήτημα Italy Θεσσαλονίκη "\u0395\u03c0\u03af \u03c4\u03b1 \u03a0\u03c1\u03cc\u03c3\u03c9" ευημερία κοινοκτημοσύνη ατομικισμός utopianism Κροπότκιν ένωση τροτσκισμός θρησκεία ληστές Κύπρος μηδενισμός Αθήνα εκλογική δράση Egypt Πύργος Ηλείας ρουμανία Γαριβαλδινοί Ουκρανία προκηρύξεις πρώην οπλαρχηγοί αρχαίο-πνεύμα ρομαντισμός