ΣΑΣ τον παρουσιάζομεν μετά πολλών προφυλάξεων, μετά φόβου και τρόμου. Οι αναγνώσται του Ημερολογίου ας λάβουν τα μέτρα των και ας στρέψουν την σελίδα. Είνε τόσον τρομερός και επικίνδυνος, ώστε ημπορεί αξιόλογα, εκεί στα καλά καθούμενα, να απλώτηκατ’ πάνω σας την χείρα και να.. σάς ζητήση μίαν δραχμήν. Και σάς την ζητεί όχι με ύφος προσκλαίον και ταπείνωσιν αλήτου, αλλά με αξιοπρέπειαν και απο περιωπής – είνε άλλως τε και υψηλότατος το ανάσημα – πάμτοτε δε εν ονόματι της παγκοσμίου ισότητος και της αδελφοποιήσεως των λαών και των… στομάχων.

Φαίνεται ότι κατά λάθος εξέπεσεν εδώ εις την Ελλάδα, ενώ ηδύνατο να σκοτώση αλλαχού τουλάχιστον είκοσι βασιλείς και αυτοκράτορας. Εν Αθήναις ηρκείτο να σκοτώνη τον καιρόν του και να χάπτη μυίγες εις καμμίαν γωνίαν των καφενείων. Κάποτε την νύκτα – διότι, ως τον βλέπετε παραπλεύρως, είνε πολύ μυστηριώδης άνθρωπος – καιροφυλακτών και ενεδρεύων εισέδυεν ιεροκρυφίως ως φάσμα, ως σκιά μακροσκελής, εις κανέν παταατσίδικον και έπιπτε κατά του πατσά. Εάν την ώραν εκείνην ενεφανίζετο ενώπιόν του, χάριν αστειότητος. κανένας βασιλεύς ή αυτοκράτωρ, ώ! εξάπαντος θα τον κατεβρόχθιζε.

Φαίνεται ομως ότι παρεξήγησε ολίγον και το κλίμα της Αττικής διότι φέρει, χειμώνος τε και θέρους, ένα παλτό βαρύτατον υπό το οποίον ημπορεί να σκάση και τζίτζικας. Λέγουν ότι εις την θερμοκρασίαν του παλτού του οφείλεται κυρίως το φλογερόν μένος κατά των εστεμμένων κεφαλών!!

Αν και γνωρίζει τρεις ξένας γλώσσας, σπανίως ομιλεί. Βαρύνεται να κινή την γλώσσαν. Αλλά και τας χείρας ακόμη. Είνε οπαδός εν γένει της ακινησίας. Κηρύττει ότι ο άνθρωπος εις τον κόσμον δικαιούται μεν να τρώγη, αλλά δεν έχει υποχρέωσιν και να εργάζεται!

Εκήρυττε και τον αναρχισμόν, όταν η πείνα τού το επέτρεπεν. Αλλά κανείς δεν τον επρόσεχε και έμενεν αιωνίως μόνος και…νηστικός. Μερικοί ισχυρίζονται ότι ήτο μυστκόν όργανον των βασιλοφρόνων και τον έστειλαν επίτηδες εδώ δια να εξευτελίση τη ιδέαν… της αναρχίας.

Αλλ’ η αστυνομία τον παρεξήγησε και τελευταίον τον συνέλαβον εν ονόματι της φιλανθρωπίας, τον ενέκλεισαν εις το φρενοκομείον, και το΄θυ επέβαλαν να τρώγη και νακοιμάται δωρεάν!

Το τελευταίον τούτο πραξικόπημα καλόν είνε να μείνη μεταξύ μας, διότι, αν γνωσθή έξω, υπάρχει φόβος να κατέλθουν εις την Ελλάδα όλοι οι αναρχικοί του κόσμου και να ξεπστέψουν τα… πιάτα του Δρομοκαϊτείου ιδρύματος!

ΣΑΤΑΝΑΣ

* Δημοσιεύτηκε εν είδει σάτιρας κατά των αναρχικών, στο “Ημερολόγιο” του Κ. Σκόκου, του 1902, σελ. 31-32.







Ο ήλιος της Αναρχίας ανέτειλε - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακές εκδόσεις Κουρσάλ

 


Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019

 

Στο SBS Greek στις 18/07/2019

Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018

 

Απόπειρες αναρχικής οργάνωσης στη δεκαετία του 1980 - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακοί και ριζοσπάστες της διασποράς - εξώφυλλο βιβλίου

email

ιστορία αναρχικού κινήματος αναρχικό κίνημα κοινωνικοί αγώνες ιστορία εργατική τάξη επαναστατικό κίνημα Ισπανία, Ελλάδα Ρωσία κοινωνικά κινήματα αναρχική-θεωρία Γαλλία αναρχισμός αναρχοσυνδικαλισμός ζητήματα τέχνης αριστερά εργατικό κίνημα anarchism Ιταλία φεμινισμός κομμουνισμός Αυστραλία ΗΠΑ, Ρωσία, ελευθεριακή εκπαίδευση αντιφασισμός history κοινωνία επαναστατική θεωρία εθνικά ζητήματα αναρχοσυνδικαλιστές διεθνισμός λογοτεχνία μελλοντική κοινωνία ποίηση συνδικαλισμός radicalism αγροτικά κινήματα αναρχικός κομμουνισμός αστικός τύπος Πάτρα Greece πολιτειακό κριτική Μεξικό περιβάλλον καταστολή Βουλγαρία φεντεραλισμός ένοπλη δράση Διασπορά working class εξεγερμένοι διανοούμενοι γεωγραφία syndicalism εξεγέρσεις αγροτικές εξεγέρσεις communism Κούβα communist-party κινητοποιήσεις θέατρο σοσιαλισμός χρονογράφημα Γκόλντμαν βιβλίο Παρισινή Κομμούνα νεκρολογία Άγις Στίνας αναρχικοί Αίγυπτος Πρωτομαγιά σοσιαλιστές φοιτητικό κίνημα αγροτικό ζήτημα Italy Θεσσαλονίκη "\u0395\u03c0\u03af \u03c4\u03b1 \u03a0\u03c1\u03cc\u03c3\u03c9" ευημερία κοινοκτημοσύνη ατομικισμός utopianism Κροπότκιν ένωση τροτσκισμός θρησκεία ληστές Κύπρος μηδενισμός Αθήνα εκλογική δράση Egypt Πύργος Ηλείας ρουμανία Γαριβαλδινοί Ουκρανία προκηρύξεις πρώην οπλαρχηγοί αρχαίο-πνεύμα ρομαντισμός