Thomas Giovanni - Boston NEFAC

 

 

Ο αναρχικός κομμουνισμός είναι - και πάντα ήταν - ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης και εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, συμπεριλαμβανομένου οποιουδήποτε συστήματος κατά το οποίο ένας άνθρωπος ή μια ομάδα ανθρώπων εξασκεί προνόμια ή εξουσία σε βάρος οποιουδήποτε άλλου ανθρώπου ή ομάδας, σε πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό ή άλλο επίπεδο.

 

Είναι για μια συνεταιριστική και ελεύθερη κοινωνική τάξη που στοχεύουμε στην ίση ελευθερία για όλη την ανθρωπότητα, κάτι που επιτυγχάνεται μέσω της αμεσοδημοκρατικής λήψης των αποφάσεων και ενός συστήματος κοινωνικών/πολιτιστικών αξιών με το οποίο αντιτασσόμαστε ενεργά στην κυριαρχία, τα προνόμια, την καταπίεση και την εκμετάλλευση καθώς και μια αταξική οικονομία όπου όλοι προσφέρουν σύμφωνα με τις δυνατότητές τους και λαμβάνουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

 

Αναπτύχθηκε κατά τον 19ο αιώνα από επαναστάτες που παρατήρησαν τη φυσική τάση των ανθρώπων εκείνων που ακολουθούσαν μια γενικά κοινοτική και αυτοδιαχειριστική τάση - τόσο στο εσωτερικό των τότε αναδυόμενων οικονομικά ιμπεριαλιστικών κρατών όσο και στο εσωτερικό κρατών που βρίσκονταν υπό αποικιοκρατία και εκμετάλλευση εκ μέρους των ιμπεριαλιστών όλου του κόσμου - αντιστεκόμενοι έτσι στην αναγκαστική ενσωμάτωση σε ένα αναπτυσσόμενο λευκό-ρατσιστικό, πατριαρχικό, αυταρχικό, βιομηχανικό καπιταλιστικό σύστημα.

 

Φυσικά, για να ακολουθήσει ο αναρχικός κομμουνισμός τη λογική των γενικά κοινοτικών και αυτοδιαχειριστικών κοινωνιών έπρεπε να λάβει υπόψη του τα φυσικά τους συμπεράσματα: ότι δηλαδή δεν ήταν ούτε επιθυμητό ούτε και απαραίτητο για οποιαδήποτε άνθρωπο ή ομάδα ανθρώπων να ελέγχεται, να εξουσιάζεται, να κυβερνάται, να εκμεταλλεύεται, να αποφασίζει άλλος γι’ αυτή, να καταπιέζεται ή να προκαλεί, από την άλλη πλευρά, ζημιά σε οποιοδήποτε άλλον άνθρωπο ή ομάδα ανθρώπων.

 

Επομένως, ως αναρχικοί κομμουνιστές, είναι λογικό και σύμφωνο με τις αρχές μας στον αγώνα για μια ελεύθερη ανθρωπότητα το να υποστηρίξουμε τον προσωπικό, πολιτιστικό και θεσμικό αγώνα ενάντια στην πατριαρχία, τον ετερο-σεξισμό ή το δυαδικό σύστημα σχέσεων των γενών μεταξύ τους και κάθε άλλη προσπάθεια ομοφυλόφιλης απελευθέρωσης και σε σχέση με τον εαυτό της και στις σχέσεις της με τον καπιταλισμό, το κράτος, τη λευκή υπεροχή και όλες τις άλλες μορφές ανθρώπινης καταπίεσης. Ενώ θεωρούμε την ομοφυλόφιλη απελευθέρωση ως σημαντικό αγώνα από μόνο του, θεωρούμε, επίσης, ότι τα συστήματα κυριαρχίας και καταπίεσης αλληλοεξαρτώνται και από τη σχέση μεταξύ τους. Έτσι, η εξάλειψη μιας μορφής καταπίεσης είναι απαραιτήτως δεμένη με την εξάλειψη όλων των μορφών καταπίεσης.

 

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει όλοι ξεχωριστά να συμμετέχουμε σε κάθε αγώνα και σε κάθε μέτωπο προκειμένου να αντιπαλέψουμε οποιουσδήποτε άλλους, γιατί ως άτομα δεν έχουμε το χρόνο, την ενέργεια ή τους πόρους που απαιτούνται στο μέτωπο κάθε αγώνα ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης. Θεωρούμε μάλλον, ότι πρέπει να διαχύσουμε μια ανάλυση όλων των μορφών και συστημάτων κυριαρχίας και καταπίεσης στους αντίστοιχους αγώνες όπου συμμετέχουμε. Ότι πρέπει, όχι μόνο να δούμε τους εαυτούς μας ως τμήμα ενός ανειλημμένου αγώνα για την ίση ελευθερία όλης της ανθρωπότητας σε κάθε επίπεδο και την εξάλειψη όλων των μορφών καταπίεσης, αλλά πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουμε τις διάφορες εκδηλώσεις και τα πλαίσια καταπίεσης μέσα στους αντίστοιχες αγώνες μας και να χτίσουμε γέφυρες μεταξύ τους. Από αυτή την άποψη, θα είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε την καταπίεση σε κάθε μέτωπο κάθε αγώνα… ως ένα συλλογικό επαναστατικό κίνημα, εργαζόμενοι από κοινού. Αντίθετα δηλαδή από τις αυταρχικές τάσεις του επαναστατικού κινήματος που επιδιώκουν να κερδίσουν την υποστήριξη για τα κόμματά τους έτσι ώστε να είναι σε θέση να αποκτήσουν δύναμη και εξουσία στο όνομα του καθένα.

 

Εμείς οι αναρχικοί κομμουνιστές υποστηρίζουμε ότι τα συστήματα κυριαρχίας και ελέγχου πρέπει να καταστραφούν και όχι να καταληφθούν…, ότι δεν είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην εξουσία που πρέπει να αλλάξουν στο πλαίσιο του συστήματος, είναι το ίδιο το σύστημα που συνιστά το πρόβλημα. Όλα τα ανθρώπινα όντα έχουν την ικανότητα να κάνουν το καλό και το κακό. Μόνο μέσω της εξάλειψης όλων των δομών που παρέχουν εξουσία σε κάποιους σε βάρος άλλων, σε οικονομικό, πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό ή όποιο άλλο επίπεδο και η αντικατάσταση αυτών των συστημάτων με συστήματα βασισμένα στις σχέσεις με βάση τον ελεύθερο σύνδεσμο, σε κάθε μέτωπο συνολικά και σε παγκόσμια κλίμακα, η ανθρωπότητα θα είναι πραγματικά ελεύθερη.

 

Φυσικά, δεν είμαστε ουτοπιστές ονειροπόλοι, συμφωνούμε με τον Fredrick Douglass, που είπε το 1857 σε ομιλία του για τη «χειραφέτηση των Δυτικών Ινδιών»: «Ολόκληρη η ιστορία της προόδου της ανθρώπινης ελευθερίας δείχνει ότι όλες οι παραχωρήσεις που έγιναν ακόμα έως και οι αξιώσεις της μεγαλοπρέπειάς της, έχουν γεννηθεί από σοβαρούς αγώνες… Εκείνοι που δηλώνουν φανερά υπέρ της ελευθερίας και όμως αποδοκιμάζουν την όποια αναταραχή, είναι άτομα που θέλουν να έχουν συγκομιδή χωρίς να οργώσουν τη γη, θέλουν τη βροχή χωρίς τη βροντή και την αστραπή. Θέλουν τον ωκεανό χωρίς το φοβερό βρυχηθμό των άπειρων υδάτων του… Ο αγώνας μπορεί να είναι ηθικός ή μπορεί να είναι φυσικός, μπορεί να είναι και ηθικός και φυσικός, αλλά είναι πάντα αγώνας. Η εξουσία δεν παραχωρεί τίποτα χωρίς απαιτήσεις. Δεν το έκανε και ούτε θα το κάνει ποτέ».

 

Θεωρούμε ότι η καταπίεση μπορεί μόνο να τερματιστεί αληθινά από τους καταπιεσμένους και εκείνους που βρίσκονται σε αλληλεγγύη με αυτούς. Συνειδητοποιούμε ότι ο αγώνας είναι και θα συνεχίσει να είναι… αγώνας. Η ικανότητα του λαού είναι τόσο εύπλαστη όσο και η ικανότητά του για το κακό και η καταπίεση σε βάρος των ομοφυλόφιλων και σεξουαλικών μειονοτήτων είναι και θεσμικά και προσωπικά μια βίαιη καταπίεση που έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Ωστόσο, δεδομένου ότι θεωρούμε ότι ο αναρχικός κομμουνισμός είναι μόνο δυνατός με την ομοφυλόφιλη απελευθέρωση, θεωρούμε επίσης και ότι και η ομοφυλόφιλη απελευθέρωση είναι πλήρως δυνατή μόνο με τον αναρχικό κομμουνισμό. Τα συστήματα κυριαρχίας και της καταπίεσης διασυνδέονται επίσης για να αγνοήσουν το ένα και όχι όλα τα υπόλοιπα. Για να τελειώσουμε με οποιαδήποτε μορφή ανθρώπινης καταπίεσης πρέπει να τελειώσουμε με όλα.

 

Έτσι, ας αγωνιστείτε μαζί, για την ομοφυλόφιλη απελευθέρωση… και για τον αναρχικό κομμουνισμό.

 

 

*Δημοσιεύτηκε στο www.anarkismo.net Ελληνική μετάφραση «ούτε θεός-ούτε αφέντης», 16 Ιούνη 2008.

 

 

 

Ο ήλιος της Αναρχίας ανέτειλε - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακές εκδόσεις Κουρσάλ

 


Στο κτήριο της Ελληνικής κοινότητας της Μελβούρνης στις 18/07/2019

 

Στο SBS Greek στις 18/07/2019

Με τον Ελευθεριακό στο Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πέρασμα, 22/01/2018

 

Απόπειρες αναρχικής οργάνωσης στη δεκαετία του 1980 - εξώφυλλο βιβλίου

Ελευθεριακοί και ριζοσπάστες της διασποράς - εξώφυλλο βιβλίου

email

ιστορία αναρχικού κινήματος αναρχικό κίνημα κοινωνικοί αγώνες ιστορία εργατική τάξη επαναστατικό κίνημα Ισπανία, Ελλάδα Ρωσία κοινωνικά κινήματα αναρχική-θεωρία Γαλλία αναρχισμός αναρχοσυνδικαλισμός ζητήματα τέχνης αριστερά εργατικό κίνημα anarchism Ιταλία φεμινισμός κομμουνισμός Αυστραλία ΗΠΑ, Ρωσία, ελευθεριακή εκπαίδευση αντιφασισμός history κοινωνία επαναστατική θεωρία εθνικά ζητήματα αναρχοσυνδικαλιστές διεθνισμός λογοτεχνία μελλοντική κοινωνία ποίηση συνδικαλισμός radicalism αγροτικά κινήματα αναρχικός κομμουνισμός αστικός τύπος Πάτρα Greece πολιτειακό κριτική Μεξικό περιβάλλον καταστολή Βουλγαρία φεντεραλισμός ένοπλη δράση Διασπορά working class εξεγερμένοι διανοούμενοι γεωγραφία syndicalism εξεγέρσεις αγροτικές εξεγέρσεις communism Κούβα communist-party κινητοποιήσεις θέατρο σοσιαλισμός χρονογράφημα Γκόλντμαν βιβλίο Παρισινή Κομμούνα νεκρολογία Άγις Στίνας αναρχικοί Αίγυπτος Πρωτομαγιά σοσιαλιστές φοιτητικό κίνημα αγροτικό ζήτημα Italy Θεσσαλονίκη "\u0395\u03c0\u03af \u03c4\u03b1 \u03a0\u03c1\u03cc\u03c3\u03c9" ευημερία κοινοκτημοσύνη ατομικισμός utopianism Κροπότκιν ένωση τροτσκισμός θρησκεία ληστές Κύπρος μηδενισμός Αθήνα εκλογική δράση Egypt Πύργος Ηλείας ρουμανία Γαριβαλδινοί Ουκρανία προκηρύξεις πρώην οπλαρχηγοί αρχαίο-πνεύμα ρομαντισμός